Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Saturday, May 30, 2009

Tangkap Khairy


Tangkap Khairy Kerana Menghasut


Tindakan Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin yang menasihatkan para pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti tidak keluar mengundi Ahad ini dianggap keterlaluan dan bersifat menghasut.
Bendahari PAS Pusat Dr Hatta Ramli berkata seruan Khairy itu jelas menyalahi sistem demokrasi yang memberi kebebasan kepada rakyat untuk mengundi sekaligus memilih pemimpin mereka sendiri.Seterusnya..

Ha..ha..wak berani gerenti tak kan ada polis datang mengetuk pintu rumah Khairy si berok jalanan yang hanya reti makan pisang..Kalau lah saudara Mat Sabu yang kasi kenyataan dah pasti belum sempat saudara Mat Sabu jejak kaki ke rumah berduyun sb datang kepong hatta kat restoran pun..

Sunday, May 24, 2009

Sajak Kematian




Hanya rakyat berhak tentukan MB, bukannya mahkamah
Intan Abdullah | intan@harakah.net.my | Foto Wan Zahari Wan Salleh  Sat | May 23, 09 | 4:25:22 pm MYT

KUALA LUMPUR, 23 Mei (Hrkh) - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan bahawa kesemua Menteri Besar yang dilantik di negeri-negeri adalah dengan mandat yang diberikan oleh rakyat.

Menurutnya, keputusan yang dibuat Mahkamah Rayuan semalam mengisytiharkan Dato' Seri Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar adalah membuktikan bahawa ianya tidak berpandukan kepada mana-mana sistem iaitu Islam ataupun demokrasi...seterusnya..


Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa meletakkan kesalahan ke atas Umno dan Barisan Nasional berhubung krisis politik terburuk dalam sejarah negeri Perak moden. Dalam sepucuk surat bertarikh 16 Mei kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, beloiau berkata tercetusnya kemelut politik Perak adalah kerana Umno dan Barisan telah membelakangi prinsip-prinsip perundangan dan demokrasi demi meragut kuasa daripada sebuah kerajaan pilihan rakyat yang sah. Surat beliau itu dihantar sebagai menjawab kenyataan Datuk Seri Najib di bawah tajuk "Perak Sultan Should Not Be Blamed" oleh Bernama dan "Sultan Perak Bukan Punca Kemelut Politik – Najib" oleh Utusan Malaysia.Seterusnya..

Bagi Wak ini merupakn detik-detik kematian demokrasi di negara kita..Kuasa rakyat dipandang enteng dan tidak dipedulikan..Apakah mereka tidak pernah bermuhasabah diri yang segala ini adalah merupakan saat-saat kematian mereka?Insaflah tiada yang kekal di mukabumi ini..Sebuah sajak kematian bakal mengiringi mereka ke alam yang mereka inginkan...
 


     "Kalau sekiranya kamu dapat melihat      malaikat-malaikat mencabut nyawa orang-orang yang      kafir seraya memukul muka dan belakang mereka      serta berkata, 'Rasakanlah olehmu siksa neraka      yang membakar' (niscaya kamu akan merasa sangat      ngeri)" (QS Al-Anfal [8]: 50)            "Alangkah dahsyatnya sekiranya kamu melihat di      waktu orang-orang yang zalim berada dalam      tekanan-tekanan sakaratul maut, sedang para      malaikat memukul dengan tangannya sambil berkata,      'Keluarkanlah nyawamu! Di hari ini, kamu dibalas      dengan siksaan yang sangat menghinakan karena kamu      selalu mengatakan terhadap Allah perkataan yang      tidak benar, dan karena kamu selalu menyombongkan      diri terhadap ayat-ayat-Nya" (QS Al-An'am [6]:      93).

Saturday, May 23, 2009

lat tali lat tali tam plum

Nizar vs Zambry : Najib dan Mahkamah Memperbodohkan dan Menghina Rakyat

Tiga hakim Mahkamah Rayuan memberi keputusan dengan hanya mengambil lima minit untuk mengumumkan Zambry Kadir dari UMNO adalah Menteri Besar Perak yang sah, dan bukannya Nizar Jamaluddin dari Pakatan Rakyat.

Lebih mengejutkan ketiga-tiga hakim berkenaan mengambil pendirian senada Sultan Perak mempunyai kuasa penuh untuk melantik Zambry tanpa mengadakan sidang Dewan Undangan Negeri untuk mengambil undi tidak percaya terhadap Nizar.Seterusnya....

Mari kita nyanyi dan main lat tali lat tam plum....

selamat datang ke masa depan
salam sejahtera kami ucapkan
kembali berpijak di bumi yang nyata
tiada amaran
jelma kembali

tuan tuan yang bijak
puan puan yang pintar
tumpu perhatin
dengar sebentar
bunyi bunyian yang didendangkan
tiada mula
tiada akhir

yang tua muda
yang miskin kaya
dengar semua!

lat tali lat tali tam plum
sudah mula atau belum
tunggu dulu saya pergi periksa segala dimensi
sebelum beraksi

lat tali lat tali tam plum
sudah jatuh atau belum
teknologi tambah dahsyat
kau dan aku pasti sesat
kiamat agak dekat
mengikut kata firasat

pada setiap masalah
ada penyelesaian
yang belum tentu
kau dan aku
dapat menyelesaikan nya

lat tali lat tali tam plum
sudah sakit atau belum
berikanlah daku tempoh
nanti ku carikan bomo
kalau luka tak sembuh

lat tali lat tali tam plum
sudah tamat atau belum
ikut hati ikut nanti mati
ikut rasa binasa
otak memberontak
zahir dan batin rosak

ubah ubah ubah ubah
kera di hutan disusukan
anak di rumah mati kelaparan
cuba fikirkan



Thursday, May 21, 2009

Khir Toyo -The Most Wanted

Fikir Sebelum Gantung Toyo,
Eh Bukan Toyo, Tapi Khir Toyo

SPEAKER DUN Selangor, Teng Chang Khim hari ini telah mengumumkan mengenai pengesyoran Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor supaya bekas Menteri Besar Selangor, Mohamad Khir Toyo, eh bukan Toyo, tapi Khir Toyo digantung daripada menghadiri sidang dewan selama setahun.

Penggantungan Khir itu ialah kerana kegagalan beliau untuk menghadiri siasatan jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan dan Kebertanggunjawaban dan Ketelusan (Selcat) Selangor pada Mac lalu.

Serentak dengan penggantungan itu juga segala kemudahan dan hak keistimewaan Khir sebagai anggota DUN Selangor termasuk juga elaunnya digantung.Seterusnya...


Ha...ha..gantung jangan tak gantung..selain tu penyapu yang di curi tu pun gantung sama...kat leher dia..senang dia amik upah menyapu kat Pasar malam di Sg.Besar..Walaupun dia ni satu sekolah dulu dgn Wak dan senior Wak juga..tapi sesen pun Wak tak ngaku kenalan dia..Kalau dah banyak sangat terbabit dengan sakandal itu ini..maaf cakap le..dari dulu lagi Wak memang tak berkenan dengan Jawa tempe ni..malu teman mengaku keturunan Jawa kalu cam ni kalu perangai tetap tak berubah biar pun Allah dah tunjuk kebenarannya..

Monday, May 18, 2009

Seminit untuk kita beringat


Seminit untuk kita beringat... DIINGATKAN SEMULA supaya tak lupa... 

Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara.... 


1.. Song.... 

Lagu-lagu yang menghiburkan. . jika ada anak-anak yang tak tau mengucap.. tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela... Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah.... tapi boleh mengingati lagu Siti Nurhaliza yang panjangnya berdepa depa..... berjaya sudah Yahudi.... Hingga kita terfikir.... . bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu? 

2. ....Sex..... 
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana. . di kaca tv, dalam filem, dalam iklan... babak sex amat lumrah.. kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex... filem 18SX amat laris berbanding filem U. .. VCD lucah mudah didapati... dan harganya amat murah... Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah. ..... 

3. ....Smoke... . 
Rokok.. menjadi kegilaan para remaja... sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok... malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau digelar "up to date".. Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja.... ataupun penari kabaret.... (aku tengok dari filem P Ramlee).... Syabas yahudi... berjaya lagi kamu.... 

4. ......Sport. .
Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan... hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.. Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang miss... bukan yang bermain sahaja tak sembahyang.. . yang menonton pun tak sembahyang juga... Kalau menonton di rumah... akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL.... Yahudi gol lagi.... sampai ada ulamak kata... kerana sukan.. sembahyang boleh tangguh... Masya-Allah, .. 

5. .. Fun.. 

Hiburan...di mana-mana kita dapat hiburan yang melalaikan.. .. Kalau kita lihat dalam 100 majalah.. mungkin 99 adalah majalah hiburan.. termasuklah majalah mangga... yang menayangkan buah mangga artis perempuan... . Kalau ada konsert.... sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert.... pelbagai maksiat akan diselit masuk.... Yahudi terhibur lagi.... 

6.... Female... 
Perempuan... tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan. .terutama dalam iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan... Kalau kita ke kedai bateri kereta.... di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi... apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan?.. kalau iklan Modess... perempuan ada patutlah... Yahudi bersorak lagi..... 

7...Fashion. ... 
Fesyen terutama perempuan yang bermacam- macam.. sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat.... Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang mewarnakan rambut lagi teruklah... Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan.. .. Bila warnakan rambut.. mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung.. bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu... Kalau dah rambut diwarnakan.. . sembahyang pun tak sah... malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air... itu tak kira yang cukur bulu kening lagi... Yahudi ketawa lagi....Umat islam sudah jadi macam Yahudi.... 

8. .. Food..Makanan. . 

Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasukalah McD , Kentucky , Pizza hut... dan seribu satu macam lagi... Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah dipandang hina.... masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan... tapi makanan Barat menjadi kebanggaan.. . Bila makanan datang dari Barat.. adakah kita yakin tentang halalnya? Contohnya Kentucky .. rempahnya datang dari Amerika.... siapa nak pergi check... halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap... Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi... tetapi berfikiran pun macam yahudi... Nauzubillah. ....Yahudi makan Islam lagi... 

Itu baru protokol yang ke 10......yang lain-lain entah macam-macam lagi.... aku cinta Malaysia ...... tapi lebih cintakan ALLAH..... oleh itu, jika berlaku pertembungan antara kepentingan manusia dengan kepentingan Allah...... 

DAHULUKAN KEPENTINGAN ALLAH... 


Ayat2 Al Quran yang boleh diamalkan : 

Untuk elak suami/isteri dan anak2 bergaduh :
 Surah Al Baqarah - Ayat 102 

Anak2 pandai belajar :
 Surah Al Anbiyaa'- Ayat 79 

Anak2 lembut hati/ elak panas baran :
 Surah Al Anbiyaa - Ayat 69 dan Surah Al Hasyr - Ayat 22-24 

Anak2 malas sekolah :
 Surah Toha ayat 1-5 

Ayat pendinding :
 Ayat akhir surah At Taubah 

Bg anak2 yg suka keluar malam :
 Surah Ar Ruum Ayat 31. Baca 33x 

Untuk jadi pendinding rumah :
 Surah Al Baqarah dibaca & tiup pada air dan spray keliling rumah 

1 minit untuk mengingat Allah 
Langkah 1:

· Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih:
· SUBHANA'LLAH 
· ALHAMDULI'LLAH
· LAA I LAAHA ILLA'LLAH
· ALLAHU AKBAR
· ASTAGHFIRU'LLAH
· LAA ILAAHA ILLA'LLAH, MUHAMMADUR RASULU'LLAH
· ALLAHUMMA SALLI WA SALLIM WABARIK ' ALA SAYYIDINA MUHAMMAD WA AALIHI· WA SAHBIHI AJMA'EEN 
Langkah 2:

· Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataaan demi perkataan 
Langkah 3: 

· Forward email ini kepada rakan2 yang anda kasihi.. 

Hasil 1:
· Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa dan bermunajat kepada ALLAH SWT. 
Hasil 2:
· Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk mengingat, berdoa kepada Nabi Muhammad SAW. 

Wassalam 

Sunday, May 17, 2009

Budaya Takut

Blogger umNo Pun Takut Pilihanraya...

Semua tahu, satu satunya jalan penyelesaian krisis di negeri Perak adalah dengan mengadakan pilihan raya negeri (Perak).Bila pilihan raya diadakan, semua orang akan puas hati(yang kalah tu mungkin tak puas la kot).

Tapi umNo secara keras menentang pilihan raya negeri Perak diadakan sekaligus membubarkan dun Perak. Yang kita boleh perhatikan, hanya Tengku Razaligh Hamzah yang setuju pilihan raya diadakan yakni dun Perak dibubarkan.

Yang lain..... hampir semua takut, najib takut... menteri besar haram si zombie pun takut, mahathir takut, terbaru si pengemar penari bogel zahid hamidi pun takut..Seterusnya...

Khutbah Jumaat: Takut Yang Sudah Tercabut Itu

Sidang Jumaat yang dirahmati Allah.

Sifat takut, adalah salah satu daripada cabang naluri atau fitrah manusia. Allah Subhanahu wa Ta’aala mencampakkan rasa takut ke dalam diri manusia, salah satu tujuannya adalah untuk menjadi alat yang menyelamatkan manusia daripada kemudaratan.

Baca seterusnya..

Begitulah apabila perasaan takut wujud dalam hati manusia,segala yang tidak kena pada perasaan mereka akan menyebabkan takut yang tidak bertempat.Rasa takut memang diwujudkan oleh Allah dalam setiap diri insan,termasuk rasa malu juga.Semestinya jika rasa takut dan malu telah tercabut dari hati mereka kerana ketipisan iman dalam dada maka terjadi peristiwa sebegini..tiada rasa takut dan malu melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan nilai norma manusia dan undang-undang serta perlembagaan negara..Hanya takut pada kebenaran dan keadilan menunjukkan manusia munafik yang layak dilempar ke neraka..

Saturday, May 16, 2009

Nasib Pencacai Ashaab al-Ukhdood


Nasib Pencacai Ashaab al-Ukhdood

s0236

“Bawa budak itu ke puncak gunung. Tiba di sana, kamu ugut dia. Jika dia mengalah dan meninggalkan kepercayaannya, maka biarkan dia. Tetapi andai dia berdegil, campakkan sahaja budak itu dari puncak gunung ke bawah!” kata raja yang zalim itu kepada orang-orangnya.

Di puncak gunung, keadaan menjadi sangat genting. Orang-orang suruhan raja yang zalim itu sudah bersedia untuk melaksanakan arahan.

doa_kalah_musuh

“Ya Allah, percukupkan aku daripada kejahatan mereka dengan apa-apa sahaja cara yang Engkau kehendaki!” doa si anak muda itu.

Gunung bergegar.

Lantai bumi bergoncang.

Seluruh orang suruhan raja yang zalim itu jatuh dari puncak yang tinggi itu. Mati terbunuh dengan cara kerja Allah yang tidak mereka jangkakan.Baca seterusnya di sini..

Artikel di atas jelas menceritakan akan nasib pencacai yang taksub dan yang buta hati tak buta mata tapi tak dapat melihat dan tak dapt mendengar biarpun Allah dah kurniakan pendengaran yang baik..Moga satu hari Allah hijabkan kebenaran dimana akan bergegarlah bumi bertuah ini..dengan kebenaran yang hakiki..

Friday, May 15, 2009

Hati Yang Buta



''Allah ini suka menguji.Orang miskin pun Dia datangkan bala.Orang kaya pun Dia datangkan bala.Negeri dan negara pun sama.Orang baik pun kena.Orang jahat pun kena"
(Tuan Guru Dato'Nik Abdul Aziz Nik Mat-Telaga Budi)

Bagi seseorang mukmin bala dimaksudkan dengan ujian yakni setiap bala yang diturunkan Allah samada baik atau buruk adalah merupakan ujian daripadaNya.Samada kaya ataupun miskin semuanya akan diuji oleh Allah hanya cara penerimaan masing-masing sahaja membezakan tahap keimanan mereka.

Bagi orang kaya ,bala kekayaan itu disusuli dengan membayar hutang atau mengeluarkan zakat ataupun tidak.Bagi orang miskin,bala kemiskinan itu akan menyebabkan mereka mencuri,menipu ataupun tidak.Bagi pemimpin pula bala ialah samada mereka menjalankan tanggungjawab yang telah diberikan dengan jujur dan amanah.

Bagi sebuah negara pula,pemimpin yang bertanggungjawab,amanah perlu bersabar dam memahami punca dan fenomena bala dimana perlu menjalani proses muhasabah.Ini perlu agar segala kemelut yang menimpa negara akan dapat di atasi.Perlunya pemimpin bertanyakan kepada mereka sendiri adakah pertanyaan dibawah ini terjawab oleh mereka.

1)Tidak ada kena mengenakah negara ini dengan Allah SWT,selaku Tuhan yang menjadikan dan memiliki kerajaan langit dan bumi?Mustahil kita semua ini tidak ada kena mengena dengan Allah SWT.

2)Benarkah amalan negara ini yang memisahkan agama dari pemerintahan?Bila negara membuang agama dari pemerintahan,maka Islam yang telah dibuang itu mahu diganti dengan apa?Isme ciptaan manusia?Dengan Nafsu?Mana mungkin pemerintahan negara hanya diambil suku sahaja cara Islam dan yang lain-lain daripada penjajah.

Akan begitulah selamanya jika dah buta hati..bukannya buta mata...Apakah kita tak pernah memerhatikan akan segala kejadian di sekeliling kita ini milikNya..Butakah hati sehingga kecelikkan minda tak dapat mengerti segala kejadian ini adalah bala dan musibah agar manusia lebih memdekatkan diri kepada penciptaNya..Apakah perlu Allah memperlihatkan kuasaNYa agar manusia insaf dan mendekatkan diri kepadaNya..Mengapa kejadian Tsunami dahulu dikatakan musibah yang telah banyak menyedarkan manusia agar memahami akan kekuasaanNya.

Mengapa kita tidak mampu ‘melihat Allah’ pada hari-hari biasa? Pada kelahiran biasa? Pada awan biasa? Mengapa harus menanti yang luar biasa baru tergerak hati untuk percaya dan peduli kepada-Nya?

albaqarah55.jpg

Dan (kenangkanlah) ketika kamu berkata: “Wahai Musa! Kami tidak akan beriman kepadamu sehingga Kami dapat melihat Allah dengan terang (dengan mata kepala kami)”. Maka kerana itu kamu disambar petir, sedang kamu semua melihatnya.[Al-Baqarah 2: 55]

Apakah kita telah dijangkiti dengan penyakit yang sama sebagaimana penyakit yang menimpa Bani Israel? Tidak mampu mendatangkan percaya kecuali dengan garapan pancaindera? Hilang deria melihat apa yang di luar upaya mata? Hanya mahu mempercayai Allah jika Musa memperlihatkan-Nya, sebagaimana mereka memperlihatkan patung anak lembu itu sebagai sembahan?


Add Image

Wednesday, May 13, 2009

Minyak Oh Minyak


Kerajaan Najib mahu naikkan harga minyak
Abdul Aziz Mustafa  Wed | May 13, 09 | 11:36:29 am MYT

KUALA LUMPUR, 13 Mei (Hrkh) Satu Malaysia akan menanggung beban apabila alasan tidak munasabah didahulukan dan kenaikan harga minyak diutamakan.


 
Apa yang menghairankan, kenaikan harga minyak itu disebabkan minyak petrol RON97 yang digunakan oleh sebahagian besar pemilik kenderaan di negara ini akan dijadikan produk premium dengan harganya dinaikkan kepada RM2 seliter berbanding RM1.80 seliter sekarang.

Atas alasan apa minyak kegunaan majoriti rakyat itu dijadikan produk premium tidak pula dinyatakan dengan munasabah dan meyakinkan.

Sebuah akhbar tempatan melaporkan, langkah itu berkuat kuasa 1 September ini serentak dengan pelancaran minyak baru RON95 berharga RM1.75 seliter di seluruh negara.Selanjutnya..

Untuk pengetahuan RON95 quality nya lebih rendah dari RON97...bukan tak boleh guna langsung tapi sesiapa yang guna kereta baru akan merasakan kereta mereka seperti kereta yang berumur 10 tahun ke atas biarpun baru guna kereta 2 ke 3 tahun..terutama kereta yang ramai rakyat marhaein terpaksa dan dipaksa guna seharian..Ni bukan wak saja reka-reka..tapi ikut kata orang minyak...heh..heh..oil man dan kajian mereka..cuba baca kat sini..     

Makin kayalah sapa-sapa yang jual minyak...tak termasuk minyak atar,minyak gamat,minyak senyoyong dan seumpamanya yang biasa orang kampung jer guna..Harga minyak masih lagi under 60D setong..cuba cek tengok...

Oil Dashboard
May, Wednesday 13 2009 - 05:51:27
Crude Oil 
$59.68 
 ▲0.83 1.41%
5:56 AM EDT - 2009.05.13

Crude Oil Price by OIL-PRICE.NET ©
Price
Change
TradesVolume
05:56 - $ 59.68
 0.83 1.41% 4,0697,686
RangeOpen52 Wk Range1 Year Forecast
59.24 - 59.90
59.35
32.41 - 147.27$ 69 / Barrel



Tuesday, May 12, 2009

Kedaulatan Undang-undang



Wak dah malas nak ulas perihal krisis Perak ni..kalu dah undang-undang bikin sendiri dan langgar sendiri mana ada kedaulatan dah..Bak kata Nabil Raja Lawak yg tak lawak..:Lu fikirla sendiri..

Monday, May 11, 2009

Najib: BN akan selesaikan segala masalah Perak

Perdana Menteri, Najib Tun Razak berkata Barisan Nasional akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan mahkamah mengisytiharkan Datuk Seri Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Sehubungan itu beliau mengingatkan rakyat Perak, jangan “terlalu teruja” dengan keputusan mahkamah itu dan berjanji “kita akan selesaikan segala masalah.” Najib bagaimanapun tidak mengulas lanjut.

Dalam penghakimannya, Hakim Abdul Aziz Abd Rahim berkata seseorang menteri besar hanya boleh dipecat melalui undi tidak percaya di DUN, seperti kes Stephen Kalong Ningkan.Seterusnya..

Berita di atas bermaksud begini..UBN akan berhempas pulas tengkok memanipulasi sistem kehakiman..korek..korek..terhadap keputusan mahkamah tinggi..Kami bukan merayu tapi akan mengancam supaya Mahkamah tunduk kepada kami..he..he..jangan mau ketawa besar sekarang...kami UBN akan begini..dulu ..kini dan selamanya..ho..ho..zam..zam..ala ka zambri..

Zambry: Saya Akan Kosongkan Pejabat

Zambry Kadir dari UMNO berkata beliau menerima dengan hati terbuka keputusan mahkamah mengisytiharkan beliau bukan Menteri Besar Perak yang sah.

Zambry berkata beliau dan barisan EXCOnya akan mengosongkan pejabat mereka di Bangunan Perak Ridzuan secepat mungkin, Bernama melaporkan.

“Saya dan rakan-rakan saya akan mengambil tindakan seterusnya mengikut peruntukan undang-undang,” kata Zambry.

Berita yang ni pula bermaksud: saya menerima keputusan Mahkamah dengan hati yang terluka kerana habis dah peluang nak meragut kekayaan dan kuasa..tak pa aku kasi kosong pejabat bukan apa-apa saja kasi peluang Nizar merasa kejap Kerusi tu..cukup time kami ragut dan rampas la balik..saya dan rakan-rakan akan bertindak mengikut peraturan lanun atau penyamun alibaba bujang lapok..



Sunday, May 10, 2009

Catatan buat Ibu


Orang kata aku lahir dari perut Ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. Ibu
Bila lapar, yang suapkan aku.. Ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. Ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!
Bila bangun tidur, aku cari.. Ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang.. Ibu
Bila nak bermanja, aku dekati.. Ibu
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.. Ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.. Ibu
Bila nakal, yang memarahi aku.. Ibu
Bila merajuk, yang memujukku cuma.. Ibu
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.. Ibu
Bila takut, yang tenangkan aku.. Ibu
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.. Ibu

Aku selalu teringatkan.. Ibu
Bila sedih, aku mesti telefon.. Ibu
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.. Ibu
Bila bengang, aku suka luah pada.. Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu!”
Bila sakit, orang paling risau adalah.. Ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.. Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu.. Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku.. Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.. Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin, Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.. Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok, aku cari.. Pasanganku
Bila sedih, aku cari.. Ibu
Bila berjaya, aku ceritakan pada.. Pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.. Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat.. Pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.. Ibu
Bila nak bercuti, aku bawa.. Pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.. Ibu
Bila sambut valentine, Aku hadiahi bunga pada.. Pasanganku
Bila sambut hari ibu, aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu aku ingat.. Pasanganku
Selalu Ibu ingat kat aku
Bila-bila aku akan telefon.. Pasanganku
Entah bila, aku nak telefon.. Ibu
Selalu aku belikan hadiah untuk.. Pasanganku
Entah bila, aku nak belikan hadiah untuk.. Ibu

Ibu..hari ini akan ku peluk mu..

Hari ni jua ku gembirakan mu..

Dan hari-hari yang mendatang..

Ibu..moga Allah berkati usia mu..agar ku dapat berbakti hingga ke akhir hayat..Amin




Sifat Malu Sudah Tiada


Sifat Malu Sudah Tiada
Sifat malu adalah tabiat insan
Satu tabiat yang Allah anugerahkan
pada hamba-hamba-Nya sejak lahirnya lagi
Sifat ini kalau disuburkan
ia menjadi benteng
daripada melakukan kemungkaran
Ia menjadi perisai
pada seseorang daripada menggadai maruah dirinya
Sifat ini di waktu keseorangan,
malu membuat maksiat kerana Tuhan melihatnya
Di waktu ramai, lagilah bertambah malu
kerana ramai mata yang melihatnya
Orang yang bersifat malu
sangat menjaga maruahnya
Merasakan maruah diri
adalah harga diri dan nilai peribadinya
Orang yang bermaruah merasakan jika maruah diri
telah tercemar atau ternoda
Dunia ini telah sempit dibuatnya
Bertemu manusia terasa malu dan terseksa
Ingin lari dari manusia
Tapi malang sekali di masa kini
Sifat malu telah tercabut
dari jiwa kebanyakan manusia
Lantaran itu maruah diri sudah tak dijaga
Maruah diri manusia sudah tergadai atau tiada
Tapi mereka tidak terasa
Masing-masing merasakan masih ada wibawa
Semua merasakan masih ada harga diri
Padahal yang ada sifat kebinatangan atau sifat haiwaniahnya
Berkelakuan haiwan yang berupa manusia
Binatang yang berupa manusia inilah yang menguasai dunia
Mentadbir manusia dan mendidik mereka
Ramailah di dunia ini haiwan yang berupa manusia
Dari minda Tuan Guru ku

Bangang tahap gaban?

Rakyat Tahu Kebiadaban Rejim UMNO BN Perak

Penguasaan BN pada DUN Perak 7 Mei 2009 bukanlah suatu yang hebat tetapi suatu yang amat habat dan mejijikkan dalam era ketemaddunan manusia serta mencabul demokrasi menjadi asas pembentukan Malaysia.

Serbuan pihak polis bersama mereka yang tidak mempunyai pas DUN ke dalam Dun yang dianggap penegak demokrasi adalah kerja jahat bagaikan segerombolan lanun yang naik ke darat menyerang dan merampas serta mengheret mangsa.Seterusnya..

UBN dah jadi bangang tahap gaban...tak tahu malu dan entah apa lagi yang wak nak sebut..kata orang banjar kalau bungol (bodoh)boleh lagi diajar..tapi kalu dah tahap wangal..(bodoh-sombong) aka..bodoh tahap gaban..kata orang muda sekarang patut ditimpas(dilibas) saja,caranya..tunggulah PRU 13..

Cuba kita lihat segaban mana bodonya mereka..just for fun..ubat hati membara...

Puisi Sivakumar untuk Isteri

Sivakumar konon bersalaman mesra dengan Setiausaha Kerajaan Negeri yang akan dikasari rakan-rakan komunisnya dalam Dewan dan dilihat Setiausaha Dewan yang tak dapat dipecat. Bersama adalah isteri Sivakumar yang "makan hati ayam".

Biasalah dia orang ini.

Kalau pengawal mereka diberi pakai tie dan wisel untuk jaga bangunan dan lalulintas sekelilingnya, bukan main hebat mereka meniup wisel dan tunjuk kuasa.

Inikan pula apabila diberi pakai jubah dan songkok untuk jadi Speaker. Dengan kuasa di tangan, semua orang nak dipecat, digantung dan diengkar keputusan mahkamah dan Sultan.Baca seterusnya..

Aha..ini wak secara tak sengaja terjerumus ke blog si husin lempoyang..saudagar jual orang di zaman cyber ni..apa punya turr ..ehh ..konon puisi utk sivakumar..orang kalau dah tak dak telur itu macam la..berani main telur orang saja..sendiri punya tak mau kasi..kalu mau sangat ini hah wak kasi telur sama ini olang..ho..ho..


UMPAMA BERUK-BERUK DI JALANRAYA

Kekasaran telah digunakan dalam strategi rampasan kuasa yang berlaku pada kali yang kedua di Perak. Mula-mula kuasa eksekutif dirampas kemudian kuasa legislatif juga dirampas. Pihak ini akan mendapat balasan yang sewajarnya - Speaker sah Kerajaan Perak

KEKACAUAN DI SIDANG DUN PERAK, JANGAN JADI BERUK-BERUK DI JALANRAYA

Saya teringat satu ketika dahulu, Khairi Jamaluddin pernah menuturkan satu kalam yang meminta supaya ahli Pakatan tidak menjadi seperti “beruk-beruk di jalanraya”. Tetapi apa yang terjadi hari ini, Zambry and The Gang telah menjadi beruk-beruk di Dewan Sidang Dun! Ada yang bertanya, layakkah mereka digelar sebagai beruk? Bagi saya, gelaran yang sepatutnya lebih dari itu.

Semua rakyat Malaysia boleh membaca berita di pelbagai akhbar, melihat video dan sebagainya. Saya yakin, tiada siapa yang menyetujui cara Zambry mengangkat Ganesan itu. Kelakuan bodoh itu lebih teruk daripada beruk! Saya tidak tahu, kenapakah dia tergamak untuk berbuat demikian. Tidakkah dia sedar bahawa puluhan kamera yang merakam tindakan bodoh itu?..Baca seterusnya...

HO..HO..BERUK-BERUK DIJALANRAYA DAH BERPINDAH KEDALAM DEWAN DUN..ITU YANG WAK GELI..MAT...GELI MAT..HANCUR SEHANCURNYA PERLEMBAGAAN KERANA BERUK-BERUK YANG TAK BERTAMADUN..HE..EH..GELI..GELI..NGERI..CUBA LIHAT BERUK NI PULAK..GELI MAT..SEBAGAI HIBURAN BUAT BERUK-BERUK YANG TAK RETI PERLEMBAGAAN..





Thursday, May 7, 2009

Penyamun bersukaria

Hatta maka bersorak sorailah penyamun menyambut kejayaan mereka menyamun dan merompak harta di negeri pasir 2 butir..tanpa mereka menyedari hari mereka akan tiba jua nanti dimana mereka akan dijatuhkan secara hina dan tercela..Begitulah jika bergelumang dengan segala benda haram disekeliling mereka..satu hari akan dicurahkan minyak panas oleh rakyat..

Pejuang Tulen:Sdr Mat Sabu

Wawancara dilakukan di R&R Sungai Buloh pada jam 4.30 petang tadi.
Kemaskini:
Mahkamah Majistret Tanjung Malim petang tadi menolak permohonan tahanan reman polis terhadap Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu. Mohamad dibebaskan dengan jaminan polis selama sebulan.

Menurut peguam yang mewakili beliau, Aminuddin Zulkifli mahkamah tidak berpuas hati dengan alasan-alasan yang diberikan oleh pegawai penyiasat.

Pegawai penyiasat mengatakan mereka memerlukan masa untuk menyiasat Mohamad yang dituduh melakukan hasutan supaya orang ramai menggagalkan sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak hari ini.

Pasukan peguam Mohamad Sabu kemudiannya membantah tuduhan tersebut kerana tertuduh hanya menyeru orang ramai supaya hadir ke majlis solat hajat dan doa munajat memohon agar Perak terus aman.

Laporan maklumat pertama (FIR) terhadap Mohamad Sabu dibuat oleh Ketua Polis Perak sebelum beliau ditahan secara misteri petang semalam di Kuala Lumpur.

Petikan dari:Jiwokelate

Hah..ha...buat malu jer UBN sibuk-sibuk tangkap Mat Sabu..bomoh apa sekalipun tak dapek melawan kepoweran Mat Sabu..cuba bilang berapa kali dah Mat Sabu beramah Mesra dengan abang polis kite ...pada 2 ke 3 tahun lepas..Wak dah tak ingat kat mana artikel wak ada baca..Seorang pejuang tulen tak gentar dengan segala macam gertakan dan ugutan..apatah lagi jika Mat sabu hanya nak ajak orang ramai bersolat hajat..Apa punye tuur..da..ajak kejalan kebaikkan pun UBN dah takut..cehh tara telo punye orang..

Sidang Tempoyak Dun Perak

Perkembangan Sidang Tempoyak
DUN Perak Benar-Benar Jadi Tempoyak

SEPERTI mana diduga sidang DUN Perak hari ini kecoh dan penuh dramatik. Ia bermula sebaik saja Raja Nazrin Shah selesai memeriksaan pembarisan sebelum merasmikan sidang Dewan. Drama bermula dengan penahanan beberapa orang wakil rakyat di luar bangunan SUK kerana melanggar kawasan yang diharamkan oleh polis seluas 500 meter dari bangunan SUK.

Antara wakil rakyat yang ditangkap, ahli parlimen Kubang Kerian, Sallahuddin Ayub, ahli parlimen Parit Buntar, Mujahid Yusuf Rawa, ahli parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin, Adun Air Keroh Melaka, Khoo Poay Tiong dan wakil PSM Sungai Siput, Xavier Jeyakumar. Ahli parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang tidak ditahan tetapi dihalang keras dari menghampiri kawasan diharamkan itu.Seterusnya..

Speaker Selangor Kata Penyingkiran Sivakumar Tidak Sah

V.Sivakumar, Speaker Pakatan Rakyat secara fizikalnya telah dibawa keluar dari kerusi sidang dewan undangan negeri namun Speaker Selangor, Teng Chang Khim mempersoalkan samada usul menyingkirnya itu sahih di sisi undang-undang.

Teng menyatakan bahawa usul yang dikemukakan oleh Menteri Besar kerajaan haram Barisan Nasional Zambry Abdul Kadir dilakukan sebelum timbalan speaker Hee Yit Foong berada di kerusi dewan undangannya sementara Sivakumar pula masih duduk di kerusi speaker. Sivakumar sebelum itu telah menolak usul berkenaan sebanyak dua kali.seterusnya...

Hu..hu..ha..ha..hi..hi..hek..hek..lucu..sedih...dan pening semua bercampur aduk dalam kepala Wak perihal Dun Tempoyak ni...sampai bila-bila pun sehingga PRU nanti pun sidang DUN ni akan kecoh jika MB Haram,Speaker haram..Adun Haram..masih ada..isk..isk..kalu babi tu haram sejak azali memang dah diketahui umum..ini haram yang mereka minta sendiri..apa punya turr da...Rakyat dah muak dah pening kalu camni ni..apa yang nak dibahaskan kalau dah ada benda haram dalam DUN..Tapi apapun Perak dah mencatat sejarah dunia dimana kita telah setaraf dengan sidang DUN dengan negara-negara lain..huru-hara cuma tak ada baling kerusi jer lagi..yang lain dah ada sampai ada Adun yang duduk atas meja speaker da..macam katun tom and jerry pulak Wa tengok...

Kemeja Hitam



Polis Tangkap Sesiapa Yang Pakai Kemeja Hitam

Polis memberi amaran akan menahan sesiapa saja yang berpakaian hitam di Ipoh sebagai membantah pencabulan demokrasi sempena dengan Sidang Dewan Undangan Negeri Perak mulai esok.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata polis telah memperolehi perintah mahkamah untuk menahan sesiapa yang menghampiri 500 meter daripada Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri yang menempatkan DUN Perak, menurut Malaysiakini.

Amaran beliau menyusul sehari.....baca selanjutnya
Bold Italic

Ha..ha..wak x de baju hitam..pasal apa baju hitam kalu di pakai rasa panas walaupun dipakai waktu malam..tapi anak wak ada 2 ke 3 helai..yang tulisan katun jer..Jadi wak fikir kalu anak muda macam anak wak pakai baju hitam yang gambar katun hari ni..berada pulak di sekitar Ipoh pasti kena tangkap...huk..ala..apa kebenda la..baju hitam pun nak takut..tuh..yang Mat rempit..peragut yang berleluasa sampai ada yang mati kenapa tak takut..patutnya mereka tu la yang sepatutnya perlu dipantau..dicari..ditangkap..bukan rakyat yang pakai baju hitam hari ni..7 may..betulah..Malaysia ni Polis yang paling unik..sampai tak tahu dah nak buat keja apa...

Wednesday, May 6, 2009

ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Baca sama-sama...

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan
membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang
terhadap pertubuhan
IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan
IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...

Depa send memorandum kepada PM
meminta 15 perkara berhubung
dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia .
Antaranya:


1)
Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun

- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak
jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan
mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti agama - maknanya,
perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa
minta
di'tiada' kan .

3) Mana-mana
orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk Islam.


4) Mana-mana
orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah dia
tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga
kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan Islam.


6)
Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7)
Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah
nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana
orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.


9) Mana-mana
pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.


10) Sebagaimana
program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang..

11) Sepertimana Quran, hendaklah
kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12)
Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia ? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam
Majalah Millenium
Muslim


Ini dia tuan-tuan,
Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...
Datuk Harussani tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya

dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat

Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',

katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,

maka inilah hadiahnya!'...

Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia . Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
-------------------------------------------------------------------------
Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: 'Sepertimana yang Tartar
berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja
mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil
daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.

Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-'Azim oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m..s. 70. Cetakan Beirut)

Allahua`ala `alam.
27 SEPTEMBER 2007


**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE 'DIW AJ IBKAN' POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA... KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD... SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN ISLAM...

Tuesday, May 5, 2009

Penyamun mengadu

Pelucutan jawatan Nizar akibat hilang kepercayaan - Peguam Negara

05/05/2009 5:34pm

KUALA LUMPUR 5 Mei — Sultan Perak Sultan Azlan Shah tidak memecat Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar kerana pelucutan jawatannya dibuat secara sah mengikut Perkara 16(6) Undang-Undang Tubuh Negeri Perak kerana beliau telah kehilangan kepercayaan majoriti Anggota Dewan Undangan Negeri, Mahkamah Tinggi di sini diberitahu hari ini.

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail berhujah bahawa Tuanku Sultan telah mematuhi Perlembagaan Perak dan telah menimbang dengan teliti fakta dan perkembangan sebelum mengisytiharkan pada 5 Feb lepas bahawa Barisan Nasional (BN) mempunyai majoriti dalam Dewan itu.Seterusnya..


Slogan BN ‘Mohon Restu Rakyat’ bukti Zambry akui dia MB Haram Perak

mbperaksmall_lama_baru1_100_681mStar melaporkan bahawa kini Bukit Gantang dibanjiri Poster-poster kempen BN yang tertera wajah calonnya dan Zambry yang turut membawa slogan “Mohon Restu Rakyat”.

Lucu banget slogan itu. Beliau nafikan Undian Bukit Gantang sebagai ‘Referendum Rakyat’ tapi mohon restu pulak. Apa hal Zambry nie. Dah habis ayat nak bodek rakyat untuk terima beliau.

“Mohon Restu Rakyat”, slogan ini sekaligus membuktikan bahawa beliau akui rakyat Perak belum menerimanya sebagai Menteri Besar. Maka dengan sendirinya kita boleh tafsirkan bahawa beliau sedar bahawa beliau adalah Menteri Besar haram dinegeri Darul Ridzuan kerana belum diiktiraf rakyat.Seterusnya...


Monday, May 4, 2009

Berkabung?Bomoh?


Isu kerajaan Nizar, BERSIH Seru Rakyat Berpakaian Hitam

Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) tidak mahu lagi berbaju kuning, ia akan melancarkan kempen berbaju hitam sempena membantah sidang DUN Perak, Khamis ini.

NGO yang terkenal dengan demonstrasi besar pada 2007 kini membawa slogan baru, "1 Malaysia Gelita, Demokrasi Didahulukan, Adakan Pilihanraya Sekarang" - meniru slogan perdana menteri baru.Seterusnya

'Saya ada bukti bomoh ke DUN Perak'

Seorang wakil rakyat PAS – yang mendakwa menteri besar BN membawa masuk bomoh ke DUN sebelum persidangan penting, Khamis ini – berkata beliau mempunyai “bukti” berhubung dakwaannya itu.

ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim menambah, beliau bersedia memberikan keterangan berhubung kenyataannya itu yang diadukan kepada polis oleh Datuk Zambry Abd Kadir semalam.

"Mustahil saya tidak bersedia memberikan keterangan. Saya keluarkan fakta, takkan saya hendak lari daripada memberikan keterangan.Seterusnya..

Wak rasa dah seram sejuk pasal 2 berita kat atas ni..apa mau jadi da ini negeri Pasir 2 butir..Yang satu dah nak anjurkan upacara berkabung..agaknya pasal perlembagaan dah kira nak dikuburkan ker?ho..ho..tak pasti pulak wak..tapi rasanya persidangan DUN kali adalah yang paling bersejarah di Malaysia..pasti penuh dengan semut merah bersama trak-trak pembedil air berbisa..Bersiaple kome semua..pakai baju hitam bersama dengan baju hujan kalis air berbisa..Jangan provok..ikut aje arahan deme tu...nanti tak pasal-pasal masuk dalam 1 minggu..

Lagi satu wak pun tak faham pasal apa pulak YB TitiSerong kata depa ada angkut Bomoh jampi bilik persidangan ..jenis bomoh apa pun tak dapat dipastikan..bomoh hujan ke..bomoh macam nujum Pak Belalang..heh..heh..apapun takkan Yb TitiSerong nak cakap bohong kut..diakan ustaz..Tapi Mamat tu pi buat laporan Polis la pulak..pasal bomoh ni..kenapa pulak dia tak dakwa bomoh tu sendiri yang bikin sukarela..tanpa paksaan..ataupun saja trick jer macam kisah masa PakLah nak letak jawatan dulu heboh kata ada benda kat kerusi PakLah tu...Tak pasal-pasal orang tua tu kena mandi bunga..he..he...

Share It

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...