Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, May 7, 2009

Pejuang Tulen:Sdr Mat Sabu

Wawancara dilakukan di R&R Sungai Buloh pada jam 4.30 petang tadi.
Kemaskini:
Mahkamah Majistret Tanjung Malim petang tadi menolak permohonan tahanan reman polis terhadap Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu. Mohamad dibebaskan dengan jaminan polis selama sebulan.

Menurut peguam yang mewakili beliau, Aminuddin Zulkifli mahkamah tidak berpuas hati dengan alasan-alasan yang diberikan oleh pegawai penyiasat.

Pegawai penyiasat mengatakan mereka memerlukan masa untuk menyiasat Mohamad yang dituduh melakukan hasutan supaya orang ramai menggagalkan sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak hari ini.

Pasukan peguam Mohamad Sabu kemudiannya membantah tuduhan tersebut kerana tertuduh hanya menyeru orang ramai supaya hadir ke majlis solat hajat dan doa munajat memohon agar Perak terus aman.

Laporan maklumat pertama (FIR) terhadap Mohamad Sabu dibuat oleh Ketua Polis Perak sebelum beliau ditahan secara misteri petang semalam di Kuala Lumpur.

Petikan dari:Jiwokelate

Hah..ha...buat malu jer UBN sibuk-sibuk tangkap Mat Sabu..bomoh apa sekalipun tak dapek melawan kepoweran Mat Sabu..cuba bilang berapa kali dah Mat Sabu beramah Mesra dengan abang polis kite ...pada 2 ke 3 tahun lepas..Wak dah tak ingat kat mana artikel wak ada baca..Seorang pejuang tulen tak gentar dengan segala macam gertakan dan ugutan..apatah lagi jika Mat sabu hanya nak ajak orang ramai bersolat hajat..Apa punye tuur..da..ajak kejalan kebaikkan pun UBN dah takut..cehh tara telo punye orang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...