Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, May 21, 2009

Khir Toyo -The Most Wanted

Fikir Sebelum Gantung Toyo,
Eh Bukan Toyo, Tapi Khir Toyo

SPEAKER DUN Selangor, Teng Chang Khim hari ini telah mengumumkan mengenai pengesyoran Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor supaya bekas Menteri Besar Selangor, Mohamad Khir Toyo, eh bukan Toyo, tapi Khir Toyo digantung daripada menghadiri sidang dewan selama setahun.

Penggantungan Khir itu ialah kerana kegagalan beliau untuk menghadiri siasatan jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan dan Kebertanggunjawaban dan Ketelusan (Selcat) Selangor pada Mac lalu.

Serentak dengan penggantungan itu juga segala kemudahan dan hak keistimewaan Khir sebagai anggota DUN Selangor termasuk juga elaunnya digantung.Seterusnya...


Ha...ha..gantung jangan tak gantung..selain tu penyapu yang di curi tu pun gantung sama...kat leher dia..senang dia amik upah menyapu kat Pasar malam di Sg.Besar..Walaupun dia ni satu sekolah dulu dgn Wak dan senior Wak juga..tapi sesen pun Wak tak ngaku kenalan dia..Kalau dah banyak sangat terbabit dengan sakandal itu ini..maaf cakap le..dari dulu lagi Wak memang tak berkenan dengan Jawa tempe ni..malu teman mengaku keturunan Jawa kalu cam ni kalu perangai tetap tak berubah biar pun Allah dah tunjuk kebenarannya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...