Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, May 10, 2009

Puisi Sivakumar untuk Isteri

Sivakumar konon bersalaman mesra dengan Setiausaha Kerajaan Negeri yang akan dikasari rakan-rakan komunisnya dalam Dewan dan dilihat Setiausaha Dewan yang tak dapat dipecat. Bersama adalah isteri Sivakumar yang "makan hati ayam".

Biasalah dia orang ini.

Kalau pengawal mereka diberi pakai tie dan wisel untuk jaga bangunan dan lalulintas sekelilingnya, bukan main hebat mereka meniup wisel dan tunjuk kuasa.

Inikan pula apabila diberi pakai jubah dan songkok untuk jadi Speaker. Dengan kuasa di tangan, semua orang nak dipecat, digantung dan diengkar keputusan mahkamah dan Sultan.Baca seterusnya..

Aha..ini wak secara tak sengaja terjerumus ke blog si husin lempoyang..saudagar jual orang di zaman cyber ni..apa punya turr ..ehh ..konon puisi utk sivakumar..orang kalau dah tak dak telur itu macam la..berani main telur orang saja..sendiri punya tak mau kasi..kalu mau sangat ini hah wak kasi telur sama ini olang..ho..ho..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...