Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, May 7, 2009

Kemeja Hitam



Polis Tangkap Sesiapa Yang Pakai Kemeja Hitam

Polis memberi amaran akan menahan sesiapa saja yang berpakaian hitam di Ipoh sebagai membantah pencabulan demokrasi sempena dengan Sidang Dewan Undangan Negeri Perak mulai esok.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan berkata polis telah memperolehi perintah mahkamah untuk menahan sesiapa yang menghampiri 500 meter daripada Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri yang menempatkan DUN Perak, menurut Malaysiakini.

Amaran beliau menyusul sehari.....baca selanjutnya
Bold Italic

Ha..ha..wak x de baju hitam..pasal apa baju hitam kalu di pakai rasa panas walaupun dipakai waktu malam..tapi anak wak ada 2 ke 3 helai..yang tulisan katun jer..Jadi wak fikir kalu anak muda macam anak wak pakai baju hitam yang gambar katun hari ni..berada pulak di sekitar Ipoh pasti kena tangkap...huk..ala..apa kebenda la..baju hitam pun nak takut..tuh..yang Mat rempit..peragut yang berleluasa sampai ada yang mati kenapa tak takut..patutnya mereka tu la yang sepatutnya perlu dipantau..dicari..ditangkap..bukan rakyat yang pakai baju hitam hari ni..7 may..betulah..Malaysia ni Polis yang paling unik..sampai tak tahu dah nak buat keja apa...

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...