Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, May 1, 2009

Bola di Kaki Nizar Sekarang!



Siapakah Menteri Besar Perak yang sah?

“Mahkamah Persekutuan tidak mahu mendengar kes ini. Bola ditendang balik ke Mahkamah Tinggi. ‘Pele Pangkor’ cuba tendang gol di Mahkamah Persekutuan semalam. Tetapi, kena tiang! Sekarang, bola di kaki Nizar. Harap-harap Nizar boleh tendang masuk gol di Mahkamah Tinggi nanti. Inilah harapan seluruh rakyat Perak. Tetapi kita harus ingat, dalam permainan ini, referee, lines man dan pengadil semuanya orang dia. Hanya penyokong-penyokong adalah orang kita. Ini bukan satu permainan yang adil. Tapi, kita tidak boleh putus asa.”...baca seterusnya

Ah..ah..dah cerita bola pulak..al maklumlah sekarang musim baru liga bola..UEFA la FA English la..walaupun wak bukan kaki bola tapi wak sekali sekala tengok juge..Almaklum kita tau sebelah sana ada Pele Pulau yang terer kononnya menyepak terajang bola..malah boleh arah juga geng tersembunyi dia alih gol lawan jika perlu..hah..abihh kome yob..kalu tak pacak betul-betul tiang gol boleh patah kena kerojekan nanti..Tapi wak fikir lah kerja majisteret ni macam senang jer..kalu tak cukup bukti buang..salah teknikal buang kes..atau tendang balik..eh..eh..almaklum rakyat kan dah baik-baik belaka..itu pada firasat wak ajer..sebenornya koje Majisteret ni payoh..ye le nak kasi puas hati semua orang bukan keroje senang yee dak..he..he..untuk hiburan kita tengok petikan filem Labu-labi..kita tengok sapa yang kena...



No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...