Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Tuesday, April 28, 2009

Alif Mim Nun Wau, Sarkas



Sarkas..sarkis..Sama je bunyinya...dulu-dulu jika ada sarkas datang kampung-kampung wah..macam pesta kampung tu...boleh tengok macam-macam..dari binatang-binatang hingga ke manusia pelik-pelik dalam sarkas tu..ada yang terpendek..terpanjang..tergemok dan macam-macam lagilah yang pelik2..Tapi la ni tak payah pi sarkas dah..Dalam arena politik kita pun dah boleh jumpa orang macam tu ..tak percaya mari kita lihat sapa yang kena.. apasal depa dulu-dulu pun dah panggil deme ni Sarkas...

Eh..eh kalau wak nak kasi senarai sarkas di malaysia ni terlampau banyak rasanya...tak tersenarai..apapun boleh la belek2 bloggers networks untuk info..

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...