Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, April 23, 2009

LELONG!!!LELONG!!!


Lelong Camry kemudian beli Mercedes?
Salmah Mat Husain
Wed | Apr 22, 09 | 6:49:48 pm MYT

KOTA BHARU, 22 April (Hrkh) - Membazir atau belanja berhemah apabila mahu melelong kereta yang baru dibeli.entunya sesuatu yang agak janggal kerana kebiasaan kereta kerajaan yang dilelong sudah berusia dan tidak ekonomik lagi untuk digunakan.

Sebaliknya 16 kereta Toyota Camry 2.4 yang digunakan anggota Exco Pakatan Rakyat di Perak tidak sampai setahun sudah mahu dilelong kerajaan kudeta Barisan Nasional (BN).

Tetapi itulah yang berlaku di Perak apabila kerajaan BN yang mendapat kuasa melalui rampasan secara paksa mempamerkan keanguhan biar pun baru dua bulan mentadbir.Selanjutnya.....

Ha..ha..wak teringat cerita lelong nih cam dlm cerita P.Ramlee..lelong..lelong...50 darham..70 darham..100 darham..cantik molek lagi dah kena jual lelong...dulu jual manusia dalam negeri itu antah berantah...sekarang jual itu keta dalam negeri antah berantah juga..tak tau apa sebab la mau jual..mungkin ada rasa tara sedap la..semua mata ada pandang macam bulan terang kut bila bawa itu keta...itu la pasal mau jual lelong...bukan mau kasi jimat duit la..beli lain keta..sudah jumpa itu gua... longgok itu banyak harta rampasan apa ada hal setakat itu keta..kasi lelong la...25% diskaun..cepat..cepat rakyat negeri antah berantah..nanti habis itu keta melopong ..ape ke heeii yob..jangan marah haa..lagi berita terkini boleh dapat kat sini....

Alkisahnya pulak ada rakyat Pasir 2 butir dok marah teramat sangat kerana kereta camry ni..pulok dah...patutnya dah jual tu mesti la ada untung..pasal keta tu mahal yob..2nd pun sebiji boleh ganti 2 biji ploton v6..maintenance apa ada hal..quality setanding ape..apa pun..masing-masing ada pendapat memasing..biorle dia nak jual..reta makbapak die gamaknye..







No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...