Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, April 22, 2009

Khalwat:Denda dan penjara


Penjara dakwah Ako


Oleh Murni Wan Omar
murni@hmetro.com.my
HULU KLANG: “Hukuman ini sebagai satu dakwah kepada Ako dan masyarakat supaya tidak melakukan perbuatan dilarang agama,” kata Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad ketika menjatuhkan hukuman penjara tiga bulan dan denda RM3,000 terhadap pelakon terkenal, Ako Mustapha.Selanjutnya....

Wak terfikir apa nak jadi dengan artis-artis kelahiran Had-Hari ni...rasanya memang patut dipenjarakan pun..biar dia rasa makan ikan kering..he..he..kemudian wak fikir juga selama 3 bulan tu patut ada qiamualai setiap subuh..baru depa kenal waktu keheningan subuh..Tapi wak teringat awat yang lain-lain tu denda jer..kalu org politik pun buat perangai camni cuma denda setakat 2 ke 3 riban..ek eleh...kacang la bagi depa..macam 2 ke 3 hinggit jer..patutnya penjara hingga 6 bulan kerja berat...baru padan muke deme..angkut sampah gayut belakang lori macam rakyat marhaein yang terpaksa kerja sebegitu demi sesuap nasi...

Ini kes lagi haru...adaka
kisah dalam kelambu..(zaman dulu guna kelambu)nak pi cerita kat mahkamah..eh..eh..depa ingat kahwin ni main-main ka..sunnah dan tuntutan Islam letak kat kepala lutut hang..langsung tak rasa bersalah dan beristigifar dan rasa bertaubat..Wak rasa mereka-mereka yang begini hantar ke kem Mujahidin jer..bukan PLKN..baru rasa keinsafan wujud kut...

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...