Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, April 29, 2009

Tukang celah atau tukang sibuk?




Tukang ada banyak jenis tukang..ada tukang kasut..macam cerita sabarudin tukang kasut..ada tukang kayu...ada juga tukang besi..yang biasa kita dengar..yang ni rasanya wak baru dengar di zaman melinium ni..tukang celah..huh..nak mencelah tang mana wak tak pasti..kalu mat rempit tu memang dah kemahiran mereka mencelah dan menyelit antara kenderaan..tukang celah terbaru ni memang ada kepakaran jugak nak mencelah walaupun dulu pernah tersilap celah tergolek dog terus..
Apa benda nak mencelah jika ruang dah sempit lagi terhimpit..tapi kalu dah memang dasar mereka camtu..sempit camne pun celah juge..ape ke hei tu yob..biarkan..kata si luncai..dan kita tengok camne si tukang celah ni buat keje..tu le..takde keja cari keje..dah ada keje terkulat-kulat..ha..ha..nak tahu baca pautan dibawah..berita sohih lagi benar...

Kesahihan MB Perak: Mahkamah Tinggi diminta putuskan

KUALA LUMPUR: Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan bahawa pertikaian antara Datuk Dr Zambry Abdul Kadir dan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengenai siapa Menteri Besar yang sah akan didengar dan ditentukan oleh Mahkamah Tinggi.

Panel lima hakim yang diketuai Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Alauddin Mohd Sheriff sebulat suara memutuskan wujud pertikaian fakta dalam dua afidavit yang diikrarkan oleh Mohammad Nizar dan Penasihat Undang-undang Negeri Perak Datuk Ahmad Kamal Md Shahid.Baca seterusnya....

Lagi kisah siTukang Celah tak sempat nak celah...


No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...