Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, April 19, 2009

Jerangkap Samar atau Bendera Putih

Penanti, BN tetap akan tanding jangan terperdaya!
Wan Nordin Wan Yaacob
Wed | Apr 22, 09 | 2:17:08 pm MYT

KUALA LUMPUR, 22 April (Hrkh) - Ucapan Presiden Umno, Dato' Seri Najib Tun Razak bahawa kemungkinan Barisan Nasional (BN) tidak bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Penanti (PRK) lahir dari suara hati Najib sendiri.Baca selanjutnya..



Salam perjuangan..berfikir sejenak wak bila Pak Menteri kita...kata camni..kena fikir samada nak bertanding atau tidak..he..he..geli gelaman wak baca..macam ada benda jer tersirat dlm kepala Pak Menteri..silap haribulan jadi kes cam kat Negeri Pasir Dua Butir...heh..heh..masuk jerangkap samar yang memang dah dijangkakan akan berlaku..Depa bukan nak angkat bendera putih..cam kawan kita ni kata...Pas tu pulak Si Mantan tu pulak cakap jangan jadi penakut..tiada dalam sejarah umno tidak letak calun semata-mata takut kalah..hu..hu..dulu letak calun tunggul kayu pun dah gerenti menang...

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...