Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, April 26, 2009

KEJUTAN DARI PM

Rakyat ingat selama ini hanya Astro saja yang pandai buat kejutan dalam rancangan reality tv(ciplak)mereka..rupa-rupanya PM kita yg baru ni pun sibuk juga buat kejutan..perk..terkejut beruk rakyat...apa yang buat rakyat terkejut?Mari kita lihat...sapa yang kena...

Kejutan 1..malam pertama..

PM umum bebas 13 tahanan ISA, batal larangan ke atas akhbar PAS, PKR
Posted on Saturday, April 04 @ 10:49:11 MYT by Paktam
Oleh Malaysiakini

Penggantungan dua akhbar berpengaruh Harakah dan Suara Keadilan ditarik balik serta-merta malam ini dan 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), termasuk dua pemimpin Hindraf, turut dibebaskan.

"Saya in gin mengambil kesempatan ini untuk mengumumkan bahawa kerajaan akan menarik balik larangan penerbitan sementara bagi dua surat khabar, membebaskan 13 tahanan ISA, berkuatkuasa serta-merta," kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Baca Seterusnya...


-Tiba-tiba rakyat terkejut kerna dapat choki-choki(sejenis makanan ringan budak-budak)tahanan ISA dilepaskan seramai 13 orang..bukannya nak tutup penempatan ISA..jauh lebih baik Obama dimana menutup terus Kem Guatanamo(betuk ke wak eja ni)..hentam saja la labu..dan tarik balik pengharaman pengedaran akhbar lidah rakyat Harakah dan Suara Keadilan..apa punya turr da..mau kasi gula-gula yang sedap-sedap la..ni takat choki2 apa ada trill..apapun rakyat terima jugak..

Kejutan 2...

Gimik kedua Najib sekali lagi gagal ...
Posted on Friday, April 10 @ 17:21:02 MYT by Paktam
Oleh Ahmad Lutfi Othman
http://jiwapejuangkini.blogspot.com/

 GIMIK perubahan yang hendak ditunjukkan oleh Najib Razak di hari pertama menjadi perdana menteri - dengan mengumumkan pembebasan 13 tahanan ISA dan menarik balik penggantungan 3 bulan akhbar Harakah dan Suara Keadilan - tidak menjadi, dan petang semalam, 9 April, pembentukan kabinet barunya juga tidak memberi impak besar kepada imej pembaharuan yang digembar-gemburkannya. Sekali lagi gimiknya tidak menjadi. Baca seterusnya...

Terkezuut woo..terutama KJ..rakyat terkejut gak..tapi sikit je la..pasai apa..memang tak harap apa-apa pun pembaharuan dari kabinet baru Pak Najib ni..dah boleh agak pasti kroni dia dan sikit kroni TDM..tapi yang apa buat rakyat terkejut ialah pasai apa Mecd dimansuhkan..dah la usahawan Melayu nyawa-nyawa ikan..ni dah tak ada lubuk nak mengadu..mana nak pi..lu fikirla sendiri kata Nabil SiAstroman..

Kejutan 3...

BN mungkin tak ikut 'lumba' - Najib

18 Apr 2009 5:16PM PEKAN: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau tidak menolak kemungkinan Barisan Nasional (BN) tidak akan menyertai pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Pulau Pinang.Baca sini..

Wak no komen..tapi ...TDM ada kut

Kejutan 4...

100 NGO bantah keputusan kabinet Najib.

Lebih 100 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam di negara ini membantah keputusan Kabinet yang menetapkan kanak-kanak bawah umur kekal menganut agama asal ketika ibu bapanya berkahwin walaupun selepas salah seorang pasangan itu menukar agama.

Menurut mereka, keputusan yang bersifat reaktif terhadap tekanan daripada masyarakat bukan Islam tidak wajar dilaksanakan kerana ia dibuat tanpa melibatkan perbincangan menyeluruh dengan para mufti, pakar perundangan dan NGO Islam.Baca Seterusnya..

Ini satu lagi kejutan..yang terbaru..boleh sakit jantung rakyat camni..pasti ramai yang marah kerna dulu tak de sakit jantung...la ni dah kena sakit jantung gara-gara pelaksanaan hentam keromo hasil pandangan Ustaz-ustaz celup dalam kabinet..nak tau ustaz mana tu..ha..ha..baca sini..



No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...