Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, April 22, 2009

Kes rasuah:Kambing Putih jadi Kambing Hitam

Kes rasuah babitkan bekas ahli MT UMNO disebut semula 14 Mei

22 Apr 2009 3:28PM TEMERLOH: Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 14 Mei untuk menyebut semula kes rasuah yang membabitkan Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Datuk Mohamad Norza Zakaria.Baca selanjut...



Norza Menjadi Kambing Hitam Menjelang Pemilihan?
Dilulus terbit pada Monday, March 16 @ 13:00:00 PDT oleh AbuJihad
Artikel Oleh Zul Mamak

 Ramai beranggapan bahawa Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Datuk Mohamad Norza Zakaria telah dijadikan kambing hitam untuk memulihkan imej UMNO yang tercalar hebat mengenai isu rasuah yang melanda parti itu menjelang pemilihan UMNO akhir bulan ini. Baca selanjutnya..

Ini cerita seekor kambing yang asalnya putih dah jadi hitam...tapi betulke kambing tu putih asalnya..entahle wak malas nak siasat..ikut cerita sang kambing..memang ada benarnya...dulu beria-ria geger saentaro wangsamaju akan keputihan nya..serba-serbi cantik dan indah..boleh menang sebagai raja kambing tercantik..ho..ho..kini dah jatuh dalam longkang hitam lah jadinye...iskh..iskh..kesian..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...