Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, July 1, 2011

WARNA KUNING DI HARAMKAN



HISHAM : HARAM PAKAI BAJU BERSIH, BOLEH DITANGKAP - mkini

Hishammuddin Hussein hari ini berkata adalah satu kesalahan bagi mana-mana individu yang memakai baju yang berkaitan dengan aktiviti haram.

Justeru, tangkapan ke atas mereka yang memakai baju BERSIH 2.0 oleh polis adalah betul.

"Jika kemeja-T BERSIH berhubungkait dengan aktiviti haram, maka memakainya adalah juga haram,” katanya kepada wartawan.

Setakat ini, hampir 100 orang telah telah ditangkap kerna memakai baju kuning BERSIH

ada mereka yang menjual baju berkenaan turut ditahan untuk disoal-siasat.

Terbaru, pagi tadi, empat belas aktivis politik ditahan di Sungei Siput, Perak, ketika mengedarkan bendera Malaysia di sebuah pasar.

--------------------------------------------------------------------
Malaysia adalah negara yang pelik..ini kerana seorang lagi mufti baru berfatwa..rupanya mufti yang ada tidak boleh di pakai..warna kuningpun nak diharamkan..Tahukah mufti taraf menteri ni apa makna haram..Dalam hukum hakam hanya empat perkara sahaja ada..harus,sunat,halal dan haram..

Bekas Mufti dah kata,(lihat sini)...harus menghadiri perhimpunan BERSIH kiranya semua jalan-jalan ke arah pembaikkan sistem piliharaya telah dilakukan.Melalui Perlimen telah dilakukan dan tidak dilayan dan apakah pilihan yang rakyat ada?Hanya berdemo sahaja yang boleh dilakukan kerana perlembagaan sendiri membenarkan dan lihat di serata dunia demontrasi adalah satu bentuk cara untuk rakyat memberitahu kerajaan bahawa kuasa RAKYAT PENENTU SEGALANYA...

Ketakutan kepada warna kuning adalah tidak berasas..Ini adalah warna tetap warna.Allah menjadikan warna adalah untuk kecantikan kerana Allah Maha Cantik.Semua orang suka cantik,semua orang suka BERSIH.Jadi mengapa mereka tidak suka BERSIH.Mungkin mereka suka KOTOR,kerana kekotoran hati dan jiwa mereka telah hitam membekas kedalam hati sehingga tidak namapak hati nurani RAKYAT yang BERSIH jiwa,BERSIH hati.

Ayuh RAKYAT yang BERSIH jiwa,BERSIH hati..kita turun untuk membuktikan RAKYAT adalah PENENTU SEGALANYA....



--------------------------------------------------------------------

1 comment:

Anonymous said...

Manusia akhir zaman...dah xde rasa takut pada azab tuhan bila hukum halal dan haram pun jadi mainan mulut.kuasa manusia lebih hebat dari kuasa tuhan ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...