Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, July 3, 2011

Baju kuning pun jadi sasaran polis

Baju kuning pun jadi sasaran polis




Polis terus mengasak penyokong BERSIH 2.0 dengan menangkap mereka yang berpakaian kuning, termasuk dua lagi wakil rakyat Pakatan Rakyat di Perak.

Ahli parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye (kiri) dan ADUN Simpang Pulai Chan Ming Kai berserta dua lagi anggota PKR ditangkap di sebuah pasar di Gunung Rapat pagi ini kerana berpakaian kuning.

Lee mendakwa beliau dicekup sebaik tiba sekitar pasar itu pada jam 9 pagi. Wakil rakyat PKR itu terus digari dan diheret ke ibu pejabat polis daerah Ipoh.

"Saya tidak memakai kemeja T BERSIH, ia hanya baju biasa yang berwarna kuning. Saya baru tiba di pasar dan mula berjabat tangan dengan pengundi, kemudian mereka menahan saya,” katanya ketika dihubungi.

Lee juga berkata beliau tidak mengedarkan sebarang risalah atau membawa sebarang sepanduk ketika itu.

Menurutnya, polis memaklumkan kepadanya beliau ditangkap mengikut Akta Polis bagi menghalang perhimpunan haram.

Semalam, di Sungai Siput, Perak polis menangkap ADUN Jalong Leong Mei Ming dan ADUN Teja Chang Lih Kang kerana memakai kemeja BERSIH.

Ahad lalu, ahli parlimen Sungai Siput Dr D Jeyakumar dan 14 aktivis PSM ditahan polis di tol Sungai Dua ketika mereka dalam perjalanan ke Pulau Pinang bagi menghadiri majlis bertema "Udahlah...Bersaralah".

Malaysiakini

------------------------------------------------------------
Polis yang rakyat harapkan benar-benar menjalankan tugas untuk UmnoPorn sehinggakan sesiapa yang berbaju kuning pun ditangkap..Wak hanya ada sehelai baju kuning..nak beli baju BERSIH di tempat Wak tiada orang yang berani jual.Payah nak dapat kerana Menteri Mufti yang baru telah berfatwa Kuning adalah haram,maka apa-apa yang berwarna kuning adalah haram kerana bagi mereka menyamai warna taik,maka haram segalanya.Inilah dia menteri yang otak kuning,berkata-kata tanpa memikirkan apa yang dikatakan,hanya memikirkan kerisauan sekiranya gugur dan jatuh dari tampuk kekuasaan mereka berbondong-bondong akan melarikan diri ke luar negeri.Ketuanan Melayu yang haprak,dimana kebenaran kata-kata Tuan Guru dalam FBnya terserlah nyata dimana mereka hanya tahu mengisi tembolok mereka sahaja.
------------------------------------------------------------------
Nik Abdul Aziz Nik Mat
Bismillah, Insya-allah akan bertolak ke Madinah sebentar lagi. Membaca berita-berita politik tanah air, semakin ramai yg ditangkap kerana Bersih 2.0. Hakikatnya, pada hari ini, UMNO nak diharapkan menjaga Islam pun tak boleh, nak jaga demokrasi pun tak mampu, apa lagi yang diharap pada UMNO?Barisan Nasional? Hanya jaga tembolok sahaja!
22 jam yang lalu · Tidak suka ·

Anda dan 1,905 yang lain menyukai ini.
Lihat semua 287 komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...