Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Tuesday, June 28, 2011

Chromophobia/Chromatophobia Fobia pada warna....Fobia kuning!

PANTUN OPPS...HARAMKAN







Fobia Warna Kuning

Tersebar berita kabar-kabar angin sepoi tak reti bahasa,sesiapa yang berpakaian kuning atau seumpamanya apatah lagi baju T BERSIH,akan ditangkap dan disumbat ke lokap selama 24jam dan setelah di "brain wash" barulah dibebaskan dengan amaran bahawa warna kuning diharamkan terutama pada 9 julai.Jadi rakyat kena berhati-hati bukan sahaja baju,jika gigi kuning pun akan ditangkap pada 9 Julai nanti.

Tersebar juga berita bagi mereka yang memakai baju kuning juga akan dihalau keluar dari Masjid kerana menyalahi etika Masjid.Hanya mereka yang berpakaian warna seiras UMENO sahaja boleh solat di masjid mereka yang besar dan indah.Ini kerana kuatir mencemari kesucian masjid mereka disebabakan warna baju kuning mereka menyilaukan dan menganggu jemaah lain.

---------------------------------------------------------------------------------


DI HALAU KELUAR MASJID KERANA PAKAI BAJU KUNING – harakah daily

Dewan Pemuda PAS kawasan Sepangar berasa kesal dengan sikap angkuh salah seorang ahli jawatankuasa Masjid Bandaraya, Likas, yang menghalau seorang pemuda daripada menunaikan solat di masjid itu semata-mata kerana memakai baju Bersih.

Blog Pemuda PAS Sepanggar melaporkan kejadian yang berlaku di masjid tersebut kelmarin dapat dilihat oleh seluruh ahli kariah yang turut sama bersolat di masjid tersebut.

Pemuda yang tidak mahu namanya dikenali itu, sememangnya sering bersolat di masjid tersebut telah dihalau keluar dari masjid ketika selesai bersolat Maghrib.

Selain menghalau pemuda tersebut, AJK masjid tersebut telah mengeluarkan kata-kata kesat dengan menuduh pemuda tersebut sebagai munafik.

Tidak cukup dengan kata-kata kesat, beliau turut menolak pemuda tersebut dengan kasar.

-------------------------------------------------------------------------

8 ditahan pakai baju BERSIH 2.0
KUALA LUMPUR - Polis menahan lapan lelaki di Taman Kosas, Ampang di sini pagi tadi kerana memakai baju berwarna kuning yang bertulis "Bersih 2.0" dalam tulisan jawi.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata, kesemua mereka ditahan atas kesalahan memakai baju berkenaan dan seolah-olah menyokong perhimpunan haram 9 Julai ini.

"Mereka juga didapati mengganggu-gugat ketenteraman orang ramai ketika menunggang motosikal di kawasan terbabit dan ekoran itu kita menahan mereka untuk langkah pencegahan awal," katanya ketika dihubungi.

Amiruddin berkata, kesemua mereka kini masih ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya dan polis akan membebaskan mereka selepas keterangan diambil daripada mereka.

Difahamkan kesemua mereka yang dipercayai penyokong parti pembangkang berumur lingkungan 20 hingga 40 tahun ditahan di hadapan Majid Taman Kosas kira-kira 11 pagi. - Bernama

---------------------------------------------------------------------------

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...