Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, June 19, 2011

Fear the Internet


BERSIH: KOMEN RAIS KAITAN SERANGAN SIBER TAK MASUK AKAL, KATA AMBIGA – minsider

Pengerusi Bersih 2.0 Ambiga Sreenevasan menyangkal dakwaan Rais Yatim sambil menafikan sebarang kaitan penganjuran Himpunan Bersih 2.0 dengan siri serangan siber ke atas laman web kerajaan dan swasta sejak Rabu lalu.

“Ia sangat tidak berasas, tidak munasabah dan tidak masuk akal bagi seorang anggota Kabinet membuat dakwaan ini, yang seharusnya lebih menyedari daripada membuat dakwaan liar seperti itu,” kata Ambiga kepada The Malaysian Insider.

Justeru kata beliau, komen Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan itu bukan sahaja tidak adil kepada Bersih 2.0 tetapi juga ke atas rakyat Malaysia yang mempunyai hak berperlembagaan untuk berhimpun secara aman.

“Saya sangat terkejut dengan (kenyataan) meracau beberapa anggota pentadbiran terhadap Bersih 2.0 dan usaha-usaha mereka memperlekehkan Bersih dan saya melihat komen Rais Yatim ini salah satu daripadanya.

-------------------------------------------------------------------------
H.R. IBNU MAJAH

Daripada Abu Hurairah ra berkata :

Rasulullah SAW bersabda :”Lagi akan datang kepada manusia tahun-tahun yang tandus (kemarau panjang). Dan pada waktu itu orang yang berdusta dikatakan benar dan orang yang benar dikatakan berdusta. Orang khianat akan disuruh memegang amanah dan orang yang amanah dikatakan pengkhianat. Dan yang berpeluang bercakap hanyalah golongan “Ruwaibidhah”. Sahabat bertanya, “Apakah Ruwaibidhah itu hai Rasulullah?”. Nabi SAW menjawab, “Orang yang kerdil dan sebenarnya hina dan tidak mengerti urusan orang ramai”.

Zaman yang disebutkan tadi adalah zaman ketandusan. Tandus di segi material dan juga tandus di segi pemikiran. Orang yang benar akan diketepikan dan orang yang khianat serta fasiq akan di sanjung dan dibesar-besarkan.

Orang yang benar tidak diberikan peluang untuk bercakap. Yang berpeluang bercakap hanyalah peribadi-peribadi yang hina dan sebenarnya tidak tahu bagaimana untuk menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi oleh masyarakat.

-------------------------------------------------------------------------
NOTA:

Ketakutan,keangkuhan dan sikap mementing diri rata-rata merupakan sikap dan mentaliti Menteri-menteri era Najib kini.Oleh sebab itu mereka ini akan merapu dan meraban tak tentu hala dan bercakap sahaja tanpa berdasarkan fakta yang nyata.

Apa yang penting bagi mereka ialah apa jua yang akan di lakukan oleh PR wajib ditentang dan dihapuskan,tiada apa yang baik.Ini kerana jika PR berkuasa maka semua menteri-menteri ini akan menjadi cacing kepanasan,seperti mana Khir Toyo yang mengeliat kepanasan kerana kes nya di Mahkamah kini,biarpun sebilangan rakyat mengatakan ini hanya sekadar lakonan UBN sahaja.

Apapun rakyat jangan gentar dan jangan gundah kerana kuasa rakyat adalah bersama-sama Allah.Kita melakukan ini adalah kerana Allah dan jika betul dan ikhlas niat kita pastinya pertolongan Allah akan tiba jua.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...