Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Monday, May 23, 2011

TNB menipu bill???

Silap Mata Kroni-Kroni UMNO Melalui Bil Eletrik TNB
Bacaan meter eletrik di premis dua bulan sekali ada agenda tersembunyi. Inilah dasar kapitalis yang mengaut keuntungan dalam bisnes secara tidak beretika. Lebih-lebih lagi apabila agenda kroni dan politik saling berkait. Rakyat yang alpa mudah tertipu. Mangsa yang terperangkap ialah rakyat jelata di bawah slogan 1Malaysia.

TNB, pembekal tenaga elektrik monopoli, mengamalkan secara bergilir-gilir bacaan meter di premis dan bacaan meter anggaran yang diposkan. Mengikut maklumat dalam pengurusan TNB, ini adalah agenda politik untuk membantu kroni. Pos Malaysia kepunyaan Syed Mokhtar al-Bukhari, rapat hubungannya dengan orang nombor satu negara dan parti juara rakyat. Penulis dimaklumkan bahawa atas arahan kerajaan, TNB wajib menggunakan khidmat Pos Malaysia untuk menguruskan pos bil bulanan secara dwibulanan. Pos Malaysia mengambil caj sebanyak RM3.00 atas satu bil. Inimaklumat yang diberikan oleh pengurusan TNB.



KLIK SETERUSNYA........

Dan lihat buktinya pada bill anda masing-masing...bill yang di pos dan bill yang dibaca di meter..Ada perbezaan?




Komen-komen rakyat dlm forum...>>> klik sini

APA TINDAKAN ANDA?BAYAR HANYA YANG ANDA GUNA!BUAT KIRAAN SENDIRI DARI BULAN TERAKHIR KE BILL YANG ANDA AKAN BAYAR,JANGAN BAYAR HARGA BILL YANG DI POS,DI SITU ADA PENIPUAN YANG LICIK OLEH TNB..AWAS INILAH SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN(DICEKIK DIAM-DIAM)KRONI DIUTAMAKAN..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...