Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Monday, May 23, 2011

Al-Fatihah,takziah dan suara-suara berbunyi...

Al-fatihah dan Takziah kepada semua keluarga dan rakan-rakan mangsa kejadian tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Sungai Gahal di Hulu Langat .Bersabarlah,setiap yang pergi telah ditakdirkan dan moga roh arwah dicucuri rahmatNya.


Maka kini riuhlah juak-juak yang konon memperjuangkan Anak-anak Yatim dan Anak terbuang ini dengan segala bentuk habuan yang hanya bersifat sementara,mengambil peluang perhatian media pada kes ini menunjukkan merekalah hero dan prihatin kepada nasib anak-anak yatim ini.







Hakikat sebenarnya semenjak saya menyertai NGO yang memberikan peluang dan punca pendapatan secara berniaga kepada 5 pusat asuhan anak-anak yatim ini menyedarkan kami bahawa betapa mereka kena berusaha sendiri kerana mengharap bantuan kerajaan hanya berlaku di bulan ramadhan sahaja.Amat menyedihkan kerana itulah sekiranya ada anak-anak yatim menjual tisu,buku atau cd di stesen minyak janganlah mengherdik mereka,sebaliknya hulurkanlah bantuan termampu kita kerana mereka hanya mendapat bantuan ketika bulanRamadhan sahaja.


Allah telah menjadikan satu iktibar dengan  kejadian ini dan semoga membuka pintu hati mereka yang bertanggungjawab melaksanakan apa yang sepatutnya menjadi hak mereka dimana wang zakat yang berbilion dikutip saban tahun dapat diagihkan dengan sewajarnya.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...