Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, May 27, 2011

SAH..Api naik..pakat pakai lilin gamak nya..


Update - K'jaan luluskan kenaikkan tarif elektrik

Majlis Ekonomi Negara (NEC) hari ini meluluskan kenaikkan dalam tarif elektrik tetapi butirannya hanya akan diumumkan Isnin depan.

NEC yang bermesyuarat di Putrajaya hari ini dipengerusikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan dihadiri oleh beberapa anggota jemaah menteri.

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Peter Chin dijadualkan mengadakan sidang media pada jam 4 petang Isnin bagi membuat pengumuman rasmi.

Sejak beberapa minggu lalu, anggota jemaah menteri berulang-kali mengingatkan rakyat supaya bersedia menghadapi kenaikan tarif elektrik dalam usaha kerajaan mengurangkan subsidi negara.

Pada Rabu lalu, kabinet menangguhkan keputusan untuk menaikkan harga bahan api kerana bimbang tindakan itu akan menimbulkan kemarahan rakyat.

Nota:

Usaha gerombolan dan Kerajaan memeras rakyat secara berlesen umpama Along yang menyimbah cat merah ke laman rumah orang.Kerana marah dengan gelagat rakyat yang tidak mempedulikan segala tohmahan ,fitnah dan adu domba maka inilah hadiah kera..jaan supaya mereka sedar bahawa tali cemeti masih lagi di tangan mereka.Mereka mampu berbuat apa sahaja atas alasan apa jua hatta menipu rakyat melalui bill letrik yang jelas dan terang penipuan nya.Lihat sini.....
Hanya terdaya buat rakyat yang celik..turun 9 Julai di jalanraya bukan di dalam stadium yang khas untuk tengok bola je.Bukan ikut cadangan Pak Menteri half pas six tu,berdemo dlm kelambu jer..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...