Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, October 20, 2010

Kita bukan Saudagar Mimpi

NAJIB : KITA BUKAN SAUDAGAR MIMPI

Perdana menteri menegaskan bahawa BN adalah parti pembina harapan rakyat yang berpijak di bumi nyata, dan bukannya 'saudagar mimpi yang memperdagangkan dongengan'.

"Apa yang kita capai bukanlah secara tidak sengaja, ibarat bulan jatuh ke riba," katanya Datuk Seri Najib Razak mengakhiri pembentangan bajet 2011 di Dewan Rakyat petang tadi.


Berita ini tidak dilaporkan oleh wartawan kami.

..........................................................................................................................................................

Lagu berikut berkaitan TAK???


DIBALIK CERMIN..CERMIN MIMPI...AKU MELIHAT ENGKAU..DI DALAM ENGKAU ..AKU MELIHAT AKU..TERNYATA KITA ADALAH SAMA..DI ARENA MIMIPI ..YANG PENUH BERMAKNA..BILA BULAN BERSATU DENGAN MENTARI..BAYANG-BAYANGKU HILANG..DISELUBUNGI KERDIP NURANI..MENCURAH KASIH..KASIH MURNI..MENCURAH KASIH..

DIBALIK CERMIN..CERMIN MIMPI...ADA REALITI YANG KITA TIDAK KITA SEDARI..HANYA KEYAKINAN.. DAPAT MERESTUI..HAKIKAT CINTA YANG SEJATI..HAKIKAT CINTA YANG SEJATI..

DENGAN TERSINGKAP NYA TABIR SIANG..WAJAH KITA JELAS TERBAYANG ..DAN TERPECAH CERMIN MIMPI..DAN MENJADI SINAR PELANGI..PELANGI..PELANGII..

DIBALIK CERMIN..CERMIN MIMPI...ADA REALITI YANG KITA TIDAK KITA SEDARI..HANYA KEYAKINAN.. DAPAT MERESTUI..HAKIKAT CINTA YANG SEJATI..HAKIKAT CINTA YANG SEJATI..

DENGAN TERSINGKAP NYA TABIR SIANG..WAJAH KITA JELAS TERBAYANG ..DAN TERPECAH CERMIN MIMPI..DAN MENJADI SINAR PELANGI..PELANGI..PELANGII...

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...