Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, November 14, 2010

Manusia Akhir Zaman

Keajaiban Manusia Akhir Zaman

Sesungguhnya keajaiban manusia di akhir zaman ini banyak sekali berlaku. Bila kita perhati dengan mata hati, kita akan dapati banyak sekali keajaiban dan keanehan dalam kehidupan manusia akhir zaman.

Keajaiban yang dimaksudkan disini bukanlah berkait dengan peristiwa alam seperti genpa bumi, tsunami, letusan gunung berapi dan sebagainya atau kejadian yang aneh-aneh lainnya. Tetapi adalah disebaliknya.

Di bawah ini adalah beberapa contoh keajaiban manusia di akhir zaman untuk penghayatan kita bersama.

Bila seorang yang mempunyai kedudukan melakukan rasuah benilai jutaan $$$Â (jenayah berprofil tinggi), maka para penegak hukum (hakim) dengan mudah mengatakan tidak ada bukti untuk menahan atau menjatuhi hukuman terhadap si pelaku. CASE CLOSED

Tetapi apabila yang melakukan jenayah itu terdiri daripada masyarakat bawahan yang tidak dikenali, dengan segera mereka akan ditangkap, dihadapkan ke mahkamah dan di jatuhi hukuman dengan segera. INI SELALU TERJADI

Apa saja yang tertulis di surat khabar/majalah/internet, dengan mudah orang akan mempercayaainya. Walhal itu hanyalah tulisan manusia yang belum tentu teruji kebenarannya.

Akan tetapi apa yang tercatat di dalam Al-Quran belum tentu dipercayai dan diyakini kebenarannya walaupun mengaku sebagai Muslim. Padahal Al-Quran itu Kalamullah (Ucapan Allah) yang terbukti kebenarannya.

Ketika seorang Yahudi atau agama lain menyimpan janggutnya, orang akan mengatakan dia sedang menjalankan ajaran agamanya.

Namun apabila seorang Muslim menyimpan janggutnya, dengan mudah orang menuduhnya seorang teroris (pengganas) yang selalu harus dicurigai khususnya ketika hendak menaiki kapal terbang, tidur di hotel dan sebagainya.

Ketika seorang Biarawati memakai pakaian yang menutup kepala dan tubuhnya dengan labuh, orang akan mengatakan bahwa Biarawati tersebut telah menghadiahkan dirinya untuk Tuhan-nya.

Namun, bila wanita Muslimah menutup auratnya dengan jilbab atau hijab, maka orang akan menuduh mereka berfikiran kolot dan tidak mengikuti peredaran zaman. Padahal mereka yang menuduh itu adalah para penganut fahaman demokrasi yang mengatakan bahawa setiap orang bebas menjalankan keyakinan masing-masing.

Bila anak-anak Barat sibuk dengan berbagai macam mainan yang mereka ciptakan, mereka akan mengatakan ini adalah pembinaan bakat, kecerdasan dan kreativiti anak sianak.

Namun, bila anak Muslim dibiasakan mengikuti pendidikan agama Islam, maka orang akan mengatakan bahawa bentuk pendidikan seperti itu tidak punya harapan dan masa depan.

Ketika Yahudi atau Nasrani membunuh seseorang atau melakukan pencerobohan ke negeri Islam khususnya di Palestin, Afghanistan, Iraq dan sebagainya, tidak ada yang mengaitkannya dengan agama mereka. Bahkan mereka mengatakan itu adalah hak mereka dan demi menyelamatkan masyarakat Muslim di sana.

Akan tetapi, bila kaum Muslim melawan penceroboh Yahudi ke atas Palestin atau tentera Amerika di Iraq dan Afghanistan, mereka pasti mengaitkannya dengan Islam dan menuduh kaum Muslim tersebut sebagai pemberontak dan pengganas.

Bila seseorang Yahudi atau Nasrani mengorbankan dirinya untuk menyelamatkan orang lain, maka semua orang akan memujinya dan berhak mendapatkan penghormatan.

Namun, bila orang Palestin melakukan hal yang sama untuk menyelamatkan anaknya, saudaranya atau orang tuanya dari penculikan dan penindasan tentara Israel, atau menyelamatkan rumahnya dari kehancuran serangan roket-roket Israel, orang akan menuduhnya pengganas. KENAPA??? KERANA DIA ADALAH SEORANG MUSLIM…



p/s:
Marilah bersama-sama memperjuangkan pemerintahan Islam tertegak di muka bumi ini.Insaallah.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...