Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, September 1, 2010

Sambutan Kemerdekaan








Saban tahun negara menyambut kemerdekaan..tetapi apakah perbezaan antara sambutan kemerdekaan yang dilakukan kerajaan dan kerajaan negeri Kelantan?Dari foto-foto ini maka tahulah mengapa sambutan kemerdekaan dan keamanan yang kita nikmati sepatutnya lebih kita mensyukuir keran dikurnia keamanan dan kesejahteraan biarpun dihimpit seribu satu masaallah dari kerana amalan penjajah yang masih membelenggu.
Sambutan kemerdekaan oleh Kerajaan negeri Kelantan yang sepatutnya dilakukan oleh Kerajaan UBN.Akan tetapi apakan daya jika pegangan mereka masih suku-suku..Hanya suku yang menguntungkan mereka diambil dan yang lain disimpan dibawah karpet.Bilakah negaraku akan terlaksana pemerintahan berteraskan Islam..





No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...