Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, September 16, 2010

Hari Malaysia Mentranformasi Malaysia-Kadar jenayah menurun ke menaik?


Sempena Hari Malaysia-tranformasi Malaysia temanya..tapi kemana?Tranformkan kadar jenayah menaik ke atau menurun?Hakikatnya rata-rata kini rakyat Malaysia takut dan fobia dengan jenayah yang kini berleluasa seolah-olah negara koboi tiada Polis dan Penguasa yang berani bertindak keatas penjenayah yang ganas dan bersembunyi di sebalik topeng manusia yang berpura-pura baik dan alim.

Apakah benar indeks jenayah menurun?..Atau hanya satu retorik untuk menyedapkan hati rakyat dan menyenangkan pemerintah sahaja.Jika benar mengapa saban hari terpapar berita-berita jenayah yang tak termasuk dek akal oleh nenek moyang kita dahulu peristiwa-peristiwa kejam begini akan terjadi di zaman moden,canggih dan bertamadun ini kononnya.

Mengapa berita-berita jenayah begini lebih di sensasikan dan bukan berita-berita tentang penghinaan terhadap Islam yang sepatutnya diutamakan.Apakah berita seperti orang kafir yang membakar Al_quran ini tidak sensasi?Adakah berita ini hanya dipinggiran atau hanya sekadar pemuat bahan berita sahaja.

Allah telah menjanjikan setiap perbuatan akan ada balasannya.Inilah balasan Allah telah janjikan sekiranya tidak mahu melaksanakan hukum-hakam Allah,negara akan menuju kehancuran sosial dengan kadar jenayah kejam yang meningkat dan seterusnya rakyat akan lebih merana dan tersiksa dek kerana hambatan kehidupan dalam ketakutan dari segenap segi.

Moga terlaksana pemerintahan yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah sekaligus menyinari Islam di bumi bertuah ini dan menjadikan rakyat hidup aman,makmur dengan suburnya Islam di sabubari setiap rakyat.

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...