Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Monday, September 6, 2010

Penghinaan nyata kepada Agama Islam

Di Ramadhan yang mulia ini TV3 telah memilih untuk menghina Islam secara terang-terangan dengan menerbitkan Iklan raya yang konon berkonsepkan 1Malaysia=1budaya=1agama???.

Amat nyata mereka yang mengolah dan menerbitkan iklan ini mempunyai idea tersembunyi demi untuk menyesatkan orang Islam khasnya orang Melayu seolah-olah mengajak orang Melayu Islam menganuti Kristian dan meninggalkan Islam yang konon ketinggalan zaman dan kemiskinan sahaja.Sila lihat ulasan di sini..sini dan sini..

Sehingga ada yang mewujudkan FB khas bagi membantah dan memberikan pendapat untuk fenomena ini.Sila klik..http://www.facebook.com/group.php?gid=105392399522424

Satu bentuk hasutan secara halus melalui Iklan raya..berhati-hatilah wahai Umat Islam khasnya orang melayu..kerana racun yang disuntik kini telah mulai memamah kedalam urat darah kita..Mengagungkan dan mencintai duniawi semata-mata..

Hanya dengan meminta maaf sahaja tidak mencukupi..seolah-olah ini hanya perkara kecil sahaja..penghinaan yang nyata kepada Islam dengan tiada langsung tindakan atau komen-komen dari NGO-NGO Umno yang bergegar bertempik seperti kes MP Serdang tempohari.Kesannya amat nyata dengan helah tersembunyi dimana anak-anak yang tidak mengerti akan mentafsirkan Hari Raya adalah sama seperti agama lain.Tiada unsur agama atau hanyas semata-mata hari bergembira semata-mata.Wajar mereka yang bertanggungjawab ini kita heret ke muka pengadilan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...