Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, February 10, 2010

pokok demokrasi' tiba-tiba me'layu'...lalu batangnya menjadi 'biru'

WEDNESDAY, FEBRUARY 10, 2010


" penghakiman yang kontradik ? kelmarin, 'pokok demokrasi' tiba-tiba me'layu'...lalu batangnya menjadi 'biru'.." - albanjari

anaksengat - Sehina dan semundur manapun sebuah kerajaan itu, ia tidak ditegakkan oleh sebuah mahkamah. Dalam negara demokrasi, kerajaan adalah dari rakyat dan untuk rakyat. Itulah yang saya faham dari erti demokrasi. Kalau sebuah kerajaan itu dari mahkamah untuk rakyat... apa istilah yang sesuai??? saya serahkan kepada anda menamakannya..(...)


Komen:

Wak memang dah agak keputusan Mahkamah pasti berpihak kepada zambry..Ini alasan wak yang tak pandai ilmu hukukm-hakam duniawi ni la..
1)Sejak bila pulak Umno peduli dengan demokrasi berperlembagaan jika mereka sendiri yang mencabulnya..Contoh jelas sedari awal lagi..Surat perletakan jawatan 3 adun katak sepatutnya diterima SPR bukan terus jatuh hukuman..tak relevan dan tak guna pakai..
2)Mahkamah tinggi mengistiharkan Nizar MB yang sah dan diwarning Najib kepada penyokong NIzar 'Jangan suka sangat"dan tak sampai seminggu Mahkamah rayuan membatalkan keputusan itu..Nizar mohon ke Mahkamah Persekutuan setahun baru dapat keputusan..
3)Dan banyak lagi.sampai wak dah x terfikir la..apapun lu fikir la sendiri..


No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...