Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, February 5, 2010

Lawak king 2010 siri3

Saiful Tak Buang Air Besar Dua Hari Selepas Mendakwa Diliwat
Posted on Thursday, February 04 @ 23:44:11 PST
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

BeritaSumber BERNAMA

KUALA LUMPUR: Mohd Saiful Bukhari Azlan memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa dia tidak membuang air besar selama dua hari selepas didakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketika menyambung keterangannya pada hari ketiga perbicaraan kes terhadap Anwar yang dituduh meliwatnya, Mohd Saiful berkata seluar panjang yang dipakainya pada hari kejadian adalah hadiah daripada Anwar.

Sumber*Tranungkite /Bernama

Bekas Imam Masjid Wilayah Persekutuan yang dipecat ekoran pendedahan di sebalik sumpah laknat Saiful Bukhari Azlan tahun lalu, tetap menganggap tuduhan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya untuk mengaibkan tokoh tersebut.Ramlang Porigi yang kini bekerja sendiri mendakwa, anggapan beliau adalah berdasarkan sumpah laknat Saiful di masjid Wilayah yang mana beliau jadi saksinya, terdapat banyak keraguan dan telah dijadikan bahan kempen sewaktu Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh tahun lalu.


p/s : antara 2 berita di atas..satu pelawak king terkenal sekarang...sanggup tak mandi dan berhadas besar ..tak berak 2 hari kerana mahu menanggung(mengandung) semen sebagai bukti sahih..Apa ke heii .Yob..kalu dah kena tujah tu gerenti jalan kengkang punyer..dah tu report je la hari tu.terus..tunggu sapa lagi..x mandi..x berak..solat entah le..kalu x mandi wajib sah ker?he..he..

Berita ke 2 di bawah itu merupakan insan yang malang didunia berjaya di akhirat..lebih memilih jalan yanglurus dari yang bengkang bengkok..rezeki Tuhan luas dan terbentang asal saja kita tahu memilih kebenaran yang hakiki..
Syabas Tuan Ramlang..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...