Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, January 20, 2010

Nazri Aziz ingin menzahirkan semangat 1Malaysianya


"Nak kata kurang bijak pun boleh, tetapi istilah bodoh bangang paling tepat untuk menggambarkan insan jadian ini! Nazri Aziz ingin menzahirkan semangat 1Malaysianya membuat kenyataan panas bahawa penduduk Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan dan Pinang yang bukan Islam boleh menggunakan nama Allah secara bebas kerana tiada undang-undang yang melarang.

Nazri juga mencadangkan agar BIBLE DITERJEMAH KE BAHASA MELAYU! Jamil Khir pulak cadangkan kita wujudkan IFC. Mari lihat kenyataan mereka sekor-sekor dan bandingkan dengan PAS, DAP dan PKR.

Nazri: Penang and FT can also use 'Allah'

Tuesday, 19 January 2010 07:51am

The Sun

Giam Say Khoon “KUALA LUMPUR (Jan 18, 2010): Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Mohd Nazri Aziz, who commented last week that non-Muslims in Sabah and Sarawak should be allowed to use the word Allah, said today that those in Penang and the Federal Territories could also use the word as there is no state enactment to prohibit its usage.

"In Selangor (for example), (non-Muslims) cannot use the word Allah because there is already a law to this effect in the Constitution, but in the Federal Territories, Penang, Sabah and Sarawak, they still can," he said. Mohd Nazri also said it is all right to translate the Bible into Malay because it is the national language but God should be referred to as Tuhan. He said it was the Catholic archbishop and publisher of Herald Tan Sri Murphy Pakiam who first brought the Allah case to court, which left the government with no choice but to follow the judiciary system instead of resolving the issue outside the court.

"It is too late now and we have to use the court system," he said when asked if the government was willing to withdraw the court appeal. "

Sengaja saya letakkan keratan akhbar supaya penganut UMNO tidak boleh kata saya fitnah Nazri Aziz. Kenyataan Nazri Aziz tidak selaras dengan baginda Sultan Selangor yang tidak mahu istilah Allah digunakan kerana umat Islam dikhuatiri keliru.

Kenyataan Nazri juga tidak selaras dengan Ustaz Asri, ulamak PAS dan ulama' lain yang menyatakan penggunaakan mesti berpandukan garis panduan untuk mencegah provokasi dan salah faham.

Terkini! Nazri menyatakan pulak Bible bebas diterjemahkan ke BM. Senanglah nak murtadkan budak Melayu selepas ini. Syabas UMNO

Sumber Dari

p/s : Masaallah ini sepatutnya dah selesai cara aman..jika Menteri yang terlibat cepat-cepat mengambil tindakan selepas sahaja Mahkamah membuat keputusan..Apakah kita mahu menjadi seperti negara jiran kita...Lirik Lagu Monica pun terlepas dan bersepahnya risalah dalam bahasa Indonesia menyebarkan ajaran Kristian tanpa halangan..Jika begini taraf Menteri kita apakah yang perlu kita lakukan demi kesucian agama kita dan juga negara yang akan bakal menuju kehancuran...Bertindaklah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...