Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, May 21, 2010

SPRM boleh soal siasat bila-bila masa



PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh meneruskan amalan sedia ada menyoal siasat saksi selepas waktu pejabat, demikian diputuskan Mahkamah Persekutuan, semalam.

Mahkamah Persekutuan membuat keputusan itu selepas menolak rayuan anggota Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah dan memerintahkannya membayar kos RM20,000 kepada SPRM.

Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Wira Mohd Ghazali Mohd Yusof, yang bersidang bersama-sama Hakim Datuk Abdull Hamid Embung dan Hakim Datuk Heliliah Mohd Yusof, berkata penghakiman secara bertulis akan dikeluarkan dalam tempoh terdekat. -Bernama

SUMBER*

KOMEN:

Wak x boleh komen banyak-banyak..kang x pasal2 SPRM datang tuduh Wak menghina mahkamah lak..tapi beginilah nasib kita rakyat Marhein di negara yang baru je jadi 1Malaysia..dah ler kena soal siasat macam ler penjenayah besar..kena bayar pulak kos mahkamah..Hai Malaysia ku..beranikah Berubah?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...