Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, May 21, 2010

Hasil-hasil Judi



Berita 1: Suami dajal

YAN: “Tergamak dia menendang perut dan muka saya dengan kasut but kerana marah sebab saya nak ambil kereta,” dakwa jururawat, Che Azaini Suyana Hassan, 31, parah dibelasah suaminya, seorang anggota bomba di Pulau Pinang, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa yang masih berpantang melahirkan anak ketiga cedera teruk di muka, telinga, belakang badan dan kaki selepas dibelasah tanpa belas kasihan.

Difahamkan, mangsa turut pengsan sejam di balai bomba berkenaan selepas dibelasah suaminya yang berusia 30 tahun tanpa disedari anggota bomba lain.

Che Azaini Suyana berkata, dia yang baru melahirkan anak ketiga pada 22 April lalu, tidak menyangka suaminya tergamak bertindak demikian kerana marah apabila dia meminta kereta daripada suaminya.

“Saya sudah beberapa kali menghubungi suami supaya menghantar kereta bagi mahu menghantar anak ke klinik kerana anak demam. Dia sudah lama tidak menjenguk kami anak-beranak termasuk anak baru dilahirkan.
“Kerana tidak tahan menanggung sengsara, saya ke tempat kerjanya di Ibu Pejabat Balai Bomba dan Penyelamat Perai, Pulau Pinang untuk berbincang masalah kami dan mengambil kereta saya yang digunakannya,” katanya yang ditemui di Hospital Yan, di sini, semalam.

Menurutnya, dia terkedu apabila tiba-tiba suami menumbuk kereta sebelum menendang perutnya menyebabkannya terduduk di kawasan gelap tempat meletak kenderaan di balai bomba berkenaan. Sumber*

Berita 2

Sangkar cinta remaja hamil

KUALA LUMPUR: Seorang remaja bukan saja terpaksa mengandung anak luar nikah, malah turut diperlakukan dengan kejam apabila diseksa teman lelakinya ketika dikurung dalam sebuah rumah di Kepong di sini.

Kehidupan dilalui gadis berusia 18 tahun itu penuh seksa umpama dalam neraka selepas dia berkenalan dengan teman lelaki berusia awal 20-an sejak setahun lalu.

Namun, derita remaja perempuan itu berakhir 11 Mei lalu apabila dia meloloskan diri daripada kekasihnya.

Sejurus menyelinap keluar dari rumah kekasihnya, gadis itu terus menghubungi bapanya meminta menjemputnya pulang ke rumah di Ampang.

Namun, tindakan gadis terbabit yang melarikan diri mengundang kemarahan teman lelakinya yang bertindak biadab dengan mengunjungi rumah keluarga gadis itu bersama beberapa rakannya bertujuan mengambil semula kekasihnya.

Lelaki terbabit enggan ‘melepaskan’ teman wanitanya, malah secara terbuka memberitahu anak yang dikandung gadis itu bakal dijual kepada orang tertentu.

Menurut sumber polis, pasangan kekasih itu saling mengenali setahun lalu dan mereka tinggal tanpa ikatan sah di sebuah rumah yang disewa lelaki terbabit di Kepong, sejak hampir lima bulan lalu. Baca lanjut..*


KOmen Wak:

Ini hanya sedikit atau secebis berita di hari ini berita kehancuran akhlak insan atau makhluk yang bernama manusia yang berbangsa Melayu beragama Islam..Saban hari kita akan dipaparkan berita sedih ini..inilah hasil-hasil judi..kita yang memperjudikan nasib generasi kita ke ambang kehancuran dengan segalanya berpunca tiadanya keimanan atau yang lebih utama dan aula tiadanya keberkatan Publish Postdalam kehidupan lantaran saban detik dan waktu kita di hidangkan dengan limpahan amalan tahgut dan mengkhayalkan daripada Zionis dan Yahudi..Inilah hasilnya selama 63tahun..

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...