Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Thursday, May 6, 2010

Forum keadilan untuk adik Aminulrasyid

Forum keadilan untuk adik Aminulrasyid (Bahagian Pertama)

Adakah keadaan terlampau ekstrem sehingga polis perlu menggunakan senjata api untuk menembak mati adik Aminulrasyid?"Kita tengok, jumpa parang dalam bonnet (dakwaan polis), apa bahayanya? Saya tak nampak apa bahaya, kecuali kalau parang itu diayunkan (wave) pada polis. Tapi kalau diayunkan pada polis, (itu pun) dalam kereta sahaja. Melainkan (ayunan parang) dalam keadaan bertentang muka (confronted, face to face)." Sumber*



Komen *

Wak tak nak banyak komen..kang tak pasal2 ada lak polis ketuk pintu rumah Wak..Almaklum dalam dunia siber ni dah x boleh sembunyi jauh2..di hujung jari jer mereka dapat jari..Polis kita ni hebat2 belaka..

Cuma nak ulas pasal kenyataan KPN yang mengatakan bahwa jika rakyat masih menekan Polis untuk memberikan kenyataan berkenaan kes ini...dia boleh arahkan Polis2 lepak ajer kat Balai..tak payah ronda-ronda dah..makan gaji buta jer..Inilah minda seorang Ketua Polis..tertekan jer mula guna ugutan kepada rakyat..bukan seperti logo yang megah dipakai di kepala ..Jika di luar negara dah lama mereka letak jawatan jika merasakan bertanggungjawab tasa kekhilafan anggota mereka..

Tribute dan takziah buat keluarga Allahyarham..moga roh beliau dicucuri Rahmat dan semoga Keluarga beliau tabah menghadapi dugaan yang Maha hebat ini..Jika kematian kerana kemalangan biasa mungkin keluarga Allahyarham tidak menghadapi kedugaan yang hebat begini..Semoga doa dari kita akan dapt meringankan bebanan mereka..Al-Fatihah..

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...