Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Saturday, July 17, 2010

Pemerintahan yang syirik?

Apabila UBN menuduh Anwar syirik kerana menjadi talibarut CIA dan Yahudi secara terang-terangan tanpa bukti yang nyata dan hanya mencedok artikel dari blog orang putih yang entah hapa-hapa menjelaskan lagi tujuan sebenar mereka.Nampak sangat mereka telah ketandusan isu dan idea untuk menghalang kemaraan PR mendekati PutraJaya.

Mereka dengan sombong dan bongkaknya menuduh secara liar sesiapa sahaja yang menyokong Anwar akan bersekongkol dengan Yahudi tanpa menyedari mereka sendiri yang menjemput dan bersahabat dengan Yahudi Zionis serta menerima nasihat mereka.APCO dengan berbesar hati memberikan segala ilmu mereka agar agenda tersembunyi mereka berjaya meresap ke dalam masyarakat Islam khasnya supaya negara akan berada dalam genggaman mereka satu hari nanti atas kepintaran pemimpin kini.

Amat menakutkan bagaimana generasi akan datang memerintah negara dengan penuh kemungkaran dan maksiat yang berleluasa.Hatta kini tanda-tanda kemungkaran telahpun menjadi kenyataan.Segala bentuk hiburan yang dulu dilarang muncul dikaca tv dan filem kini seakan menjadi tatapan harian rakyat tanpa ada seorangpun pemimipin yang memerintah tampil melarang atau menghalang kejadiaan itu berlaku.Apa yang dulu terlarang kini tersingkap dan menjadi halal dimata mereka.Bukankah ini syirik yang nyata?Menghalalkan yang haram,mengharuskan segala benda yang halal agar agenda mereka terlaksana.

Kita tidak mahu kejadian tsunami seperti yang melanda Banda Aceh menimpa negara kita.Marilah kita masih mempunyai masa yang sedikit ini.Gembelingkan tenaga,usaha dan iman agar dapat bersama-sama membendung syirik yang nyata dimata hati kita tapi buta dimata mereka.Insaallah berkatlah hendaknya usaha murni ini atas keredhaan Allah yang Esa.PRU 13 kita tukar pemerintahan syirik ini ke pemerintahan Khalifah yang menuju Ke Nur dan ke jalan Allah..Allah Hu Akbar...Allah Hu Akbar..Allah Hu Akbar

Klip berkaitan syirik oleh Imam Besar Sheikh Imran Hossein


No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...