Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, June 6, 2010

"Up to 12 Hrs Protection"


Saya terbaca dari blog sahabat ni..berkenaan pampers,playstation dan maggi..tapi saya lebih berminat dengan kupasan beliau yang mengatakan "Up to 12 hours protection"mengenai pampers atau lampin pakai buang selepas 12 jam..

Beginilah Yahudi meracuni pemikiran org Islam dengan produk-produk mereka yang pada zaman datuk nenek kita dulu langsung tak terfikir akan begini jadinya.Membiarkan bayi bergelumang dengan tahi dan najis selama 12jam sesuatu yang tidak termasuk di akal datuk nenek kita dahulu..Saya diperbesarkan dengan lampin kain kasa atau lampin kain kapan.Setiap hari kain lampin akan bersidai dilaman rumah kerana saban waktu perlu dibasuh dengan bersih.Kami yang tua akan menolong ibu membasuh kain lampin adik-adik yang kecil dan menyidainya.Dari situ sedikit sebanyak memupuk semangat kerjasama dan saling tolong menolong sesama adik beradik.Tiada rasa geli atau marah kepada adik yang kencing atau berak dalam lampin.Jadi adik kami tidak akan sempat bermain dengan najis nya kerana sensitifnya ke atas najis itu.

Dibandingkan dengan situasi kini,jika benarlah kain lampin pakai buang boleh menyimpan najis bayi sehingga 12 jam ada tak kemungkinan ibubapa yang teramat malas atau teramat sibuk membiarkan sahaja bayi mereka sehingga 24jam bergelumang dengan najis?Tak mustahil fenomena ini akan berlaku.Bayi mereka akan biasa dengan najis dan apabila mereka membesar segala bentuk najis sudah tidak menghairankan pada mereka.Oleh yang demikian akan lahirlah generasi yang mati akal kerana kenajisan telah memenuhi otak mereka dimana disinilah pemimpin-pemimpin begitu terbentuk.Satu Malaysia akan menuju kehancuran kerana segala najis ini..judi,arak,berzina,pelacuran adalah tidak menghairankan lagi buat mereka kerana sejak bayi mereka telah bergelumang dengan najis.

Marilah kita berjuang kembali ke Jalan Allah..kembalilah seperti kita dizaman datuk nenek kita dulu.Gunalah lampin kain..boleh dibersihkan dan dibasuh agar bayi kita tidak bergelumang dengan najis.Selain jimat wang,jimat tenaga kita juga dapat menghalang budaya najis menyerap kepada generasi kita..Wallahhuallam

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...