Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, June 19, 2009

Kerajaan Perpaduan



Mengapa Tok Guru Nik Abdul Aziz marah?

Kenyataan terbaru Tok Guru Mursyidul Am perlu disorot dari siri-siri peristiwa sejak sebelum Pilihan Raya Umum pada 8 Mac tahun lalu. Jika tidak, mungkin ramai yang gian nak menyifatkan Tok Guru keterlaluan.

Bagi saya, ia perlu disorot sejak dari awal lagi. Kira-kira sebulan atau dua bulan sebelum Malaysiakini 3/12/07 menyiarkan berita bertajuk "PAS-Umno bincang isu Melayu-Islam," seorang menteri (kini tidak lagi menjadi menteri) dan seorang timbalan menteri (selepas itu menjadi menteri sekejap dan kini Ahli Parlimen biasa) mendedahkan secara bisik-bisik tentang pertemuan-pertemuan Ustaz Nasharudin Mat Isa dan seorang lagi pemimpin PAS dengan pemimpin-pemimpin Umno.More..

Dua kenyataan di atas..di manakah pendirian anda..Satu sememang kenyataan President Pas..yang kedua ulasan sebenarnya dari seorang blogger..bukan kenyataan sebenar dari Tuan Guru..Amaran Tuan Guru Nik Aziz ialah jangan masuk perangkap UMNO..ini dah kali ke berapa PAS terkena..Itu jer..Tapi Tuan President mungkin ada strategi tertentu..Unity Goverment bermaksud bersama-sama memerintah negara..bukan masuk UMNO...dan dah pasti dengan syarat-syarat tertentu..itupun jika UMNO nak terima..jika tidak..tidak lah..Jangan terpedaya dengan helah dan propaganda media-media umno..apatah lagi tulisan dan cakap2 blogger yang tak tentu mana sumbernya..Jenuh wak cari kenyataan resmi dari blog tuan guru sendiri..http://www.blogtokguru.com/..tiada kenyataan resmi beliau..walau mungkin blog ini ditulis oleh orang kanan Tuan Guru..yang pastinya tiada kenyataan Tuan Guru samada menyokong atau tidak..atau mungkin Wak terlepas pandang..Wallahhuaallam..Yang buruk datang dari saya..yang terbaik hanya dari Allah..

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...