Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Saturday, June 6, 2009

Islam diserang dari pelbagai sudut

Islam 'recognizes homosexuality - Indonesia's Moderate Muslim scholars

Abdul Khalik , The Jakarta Post , Jakarta | Fri, 03/28/2008 1:38 AM | Headlines


Islam diserang dari pelbagai sudut...oleh itu awas saudara-saudaraku..kini di Indonesia mereka telah mengiktiraf pulak golongan homo dan lesbian..Nauzubillah..disebabkan itu Allah turunkan bala pada mereka..namun golongan seperti itu masih terlupa dengan kiamat kecil yang telah melanda mereka dahulu..Kini ia telah menular ke negara kita..Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai mukmin menapis dan memberikann penerangan yang sewajarnya buat keluarga kita dahulu agar mereka dapat menjalani kehidupan sebagai muslimin yang sejati.Hanya ISLAM dapat menangani segala masaalah sosial yang melanda rakyat Malaysia kini..Moga tertegaknya perjuangan ISLAM di Malaysia satu hari nanti..

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...