Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, January 23, 2013

Isu Kalimah ALLAH...Pentingnya Umat Islam Menjaga Kesucian KALIMAH Ini

Isu Kalimah ALLAH...Pentingnya umat islam menjaga kesucian KALIMAH ini | Assalamualaikum....ini bukan isu politik tapi lebih kepada isu Akidah & sensitiviti umat Islam...jadi siapa yg nak politik dalam artikel ni boleh pergi main jauh-jauh.


Isu sekarang heboh pasal Kristian nak guna kalimah Allah s.w.t dalam Bible mereka dalam bahasa Melayu. Ada juga ahli politik beragama lain pun sibuk nak kalimah Allah ini digunakan juga dalam kitab & agama mereka.

Tapi apa yang menyedihkan ada segelintir umat islam yang tidak faham akibatnya jika dibenarkan & ini juga melibatkan soal akidah. Jika mereka sebut itu perkara lain..tapi apabila hendak digunakan dalam kitab mereka itu sudah melampau kerana ada unsur-unsur mengkristiankan anak-anak melayu walhal sebelum ini kalau diperhatikan banner/bunting di gereja tidak pernah kelihatan dalam bahasa melayu tetapi bahasa inggeris...sekarang jika diperhatikan mereka sudah mula meletakkan banner/bunting dalam bahasa melayu contohnya di tempat saya...IMAN and etc...kalau dulu bunting/banner dlm inggeris tulis FAITH...kalau budak-budak melayu yg kecil lagi tak faham inggeris takpe...tapi bila letak IMAN mesti diorang faham..so boleh menimbulkan kekeliruan pada anak-anak melayu islam khususnya pada masa akan datang bila dilaksanakan kelak.

Pada mereka yang menyokong kalimah Allah ini digunakan oleh agama lain mari kita lihat apa yg akan jadi masa depan..

Cuba ambil contoh kes ini:


Kalau dia kata ini Allah saya..bukan Allah org ISLAM..so apa kita nak cakap???

Isu 2:


Saya kata pasal Allah saya..bukan allah orang ISLAM...nanti dia SPIN lagi..apa kita nak cakap?

Isu 3:


Sebenarnya banyak lagi akibatnya...tapi masih ada lagi umat islam yang jahil dengan selamba berkata..lantaklah diorang nak guna kalimah Allah itu..tanpa berfikir kesannya pada masa akan datang terutama sekali pada anak cucu,bangsa & negara kita.
Sumber#

2 comments:

Anonymous said...

bagaimana pula dengan orang melayu yang tampal ayat tu kat belakang kereta ? berlambak kereta yang ada ayat tu di cermin belakang kereta ?paling malang pemandu nya berserban besar lagi ? bagaimana tu ????

Anonymous said...

maaf. saya muslim. lulusan pengajian islam.
kenapa susah nak phm.
perlembagaan negara kita memeng tk halang non muslim guna utk agama mrk. yg dilarang sebarkan kpd org islam.
stop.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...