Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Wednesday, April 29, 2009

Khalid Saman SPRM, Kerajaan Malaysia


Khalid Saman SPRM, Kerajaan Malaysia

Menteri Besar Selangor Abdul Khalid Ibrahim memfailkan saman terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ketua Persuruhjaya SPRM Ahmad Said Hamdan dan Kerajaan Malaysia.

Khalid memfailkan saman itu berikutan kenyataan fitnah Ahmad Said bersabit penyenggaraan kereta peribadi Khalid dan pengagihan lembu korban pada Hari Raja Haji yang lalu.

Saman fitnah terhadap Ahmad Said difailkan oleh peguam Khalid, Sankara Nair di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur....baca seterusnya

Wah..wah..ini sudah macam pesta saman menyaman bermula..lembu punya hal,,kereta punya hal mau kasi saman ka Tuan Khalid..manyak kesian la itu hakim..manyak keleja sikalang lo..itu negeli pasir dua butir pun belum habis cerita lagi..Mamak bendahara sikalang sudah mual lain jampi-jampi sama itu mahkamah..ada untung dia boleh menang..silap jampi kalu dia boleh balik pulau da..Tuan Khalid pun kena fikir itu macam juga la..kena main jampi-jampi juga pasai apa tau..silap jampi sendili lugi lo..belum tentu ada menang..namun lawan tetap lawan..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...