Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Sunday, April 19, 2009

Dadih menampung darah!!!

Ini kisah yang waksab baca di blog nih..dadih menampung darah..ikut pengalaman waksab ini selama 40tahun nih..inilah pertama kali wak terbaca dan terdengar pasal dadih menampung darah..Jenuh aku pi tanya Pak Syeikh Google..haram tak jumpa..asyik2 masuk balik kat situ juga..eeh..eehh..kesian..Cuba pulak tanya Wak Wiki...bahasa melayu yg terhampir bahasa Indon..kalu aku cari dlm b.malaysia..tak ada org malaysia yang sudi berkongsi ilmu dalam bahasa malaysia..bilalah orang malaysia nak memulakan langkah buat memeriahkan Wak Wiki nih..

Apapun apa yang Waksab nak membebel kat sini bukan apa-apa..cuma nak bagi pandangan tersendiri berkenaan isu nih...Tak habis-habis cubaan nak terus kekal berkuasa...dah 50 tahun yob..udah-udah le tuh..kasi ler balik pada rakyat sendiri tentukan..ini macam dah macam cerita bujang lapok tu..Sungguh berbisa garapan Arwah P.Ramlie ni buat filem...dah tua-tua baru nak belajar tentang perlembagaan undang-undang tubuh..masih tak faham-faham lagikah..habis kalu dah ayam dipanggil unta..apa ke jadahnya...apa ke heiiy nye tu yob..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...