Ilmu dan Amal

“Hai Rasul, sampaikanlah apa yang di turunkan kepadamu dari Tuhanmu. Dan jika  tidak kamu kerjakan (apa yang diperintahkan itu, berarti) kamu tidak  menyampaikan amanat-Nya. 
Allah memelihara kamu dari (gangguan) manusia.  Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang kafir”.  QS.Al-Maaidah [5] : 67
Sabda Baginda Rasulullah SAW, "Sampaikanlah dariku,  walaupun hanya satu ayat."
Petikan Minda :
Miskin harta tidak mengapa,
tapi jangan miskin idea dan jiwa.
Miskin idea buntu di dalam kehidupan.

Miskin jiwa mudah kecewa dan derita

akhirnya putus asa yang sangat berdosa.

ASSALLAMUALAIKUM W.B.T

Friday, February 5, 2010

Lawak king 2010 siri2

Anwar keluar kandang, Mohd. Saiful diketawakan

...)Sementara itu, saksi pendakwa pertama itu telah diketawakan oleh beberapa orang awam dan peguam-peguam bela Anwar apabila memberi keterangan berhubung pemeriksaannya di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Ini kerana, sewaktu diminta mengenal pasti sebatang putik kapas, Mohd. Saiful Bukhari dengan yakin menyatakan bahawa putik kapas tersebut digunakan untuk mengambil sampel daripada tubuhnya.

Bagaimanapun, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden memberitahunya bahawa putik kapas yang ditunjukkan adalah baru dan masih belum digunakan.

Sumber * Utusan Meloya

p/s : Ini persembahan kedua yang berkualiti tahap bangang gaban dari sipemuda bakal mendapat anugerah Raja Lawak 2010..Nampaknya penonton dah tak perlu berhabis duit mengsms untuk menaikkan rangking beliau..semua orang dah ketawa bagai nak rak atas kepakaran beliau berlawak..dengan muka poyo dan stim semacam..ada harapan mengalahkan si pon-pon..abg kassim..wa..kaa...kaa...nak terkentut..macam al banjari cerita..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...